Webové stránky České národní banky mají od dnešního dne modernější podobu i funkčnost. Nová grafika společně s responzivním designem umožňují přehlednější procházení obsahu, jehož zobrazení se aktivně přizpůsobí koncovému zařízení uživatele. Nový web https://www.cnb.cz přináší také vyšší bezpečnost, úplně nové či vylepšené funkce a přehlednější strukturu. Ta má v informacemi nabitých stránkách centrální banky zajistit snadnější orientaci.
„Cílem redesignu webu bylo vytvořit moderní a přehlednou prezentaci centrální banky s důrazem na bezpečnost. Webové stránky jsou hlavním externím komunikačním nástrojem ČNB a naším zájmem bylo, abychom jejich prostřednictvím mohli veřejnosti i médiím podávat informace ještě efektivnějším a atraktivnějším způsobem než dosud,“ uvedla ředitelka odboru komunikace a mluvčí ČNB Markéta Fišerová.
Nový web je založen na podpoře tzv. responzivního designu, který přizpůsobí jeho podobu a funkční prvky tomu, zda uživatel sleduje web na počítači, tabletu nebo telefonu.
Webové stránky mají rovněž bezpečnější redakční systém a striktně vyžadují tzv. protokol HTTPS pro zabezpečenou komunikaci mezi serverem ČNB a zařízením uživatele.
Vyhledávání je nově postaveno na řešení, které je zaměřené na integraci a zpracování velkých objemů dat. To výrazně zvyšuje logiku i relevantnost výsledků vyhledávaní.
Zachována zůstává možnost výběru a správy stránek, o jejichž aktualizaci jsou uživateli zasílána avíza. Nově byla u vybraných sekcí doplněna možnost jednoduchého sdílení obsahu prostřednictvím sociálních sítí, která tak odráží současné trendy v komunikaci.
Autorem návrhu nové grafické podoby webu ČNB je společnost FG Forrest, která vyhrála výběrové řízení vyhlášené ČNB. Technické provedení dodala společnost Nelasoft.
Markéta Fišerová
ředitelka odboru komunikace a mluvčí ČNB