V souvislosti s postupným uvolňováním nouzového stavu Česká spořitelna ukončila dočasné uzavření části své pobočkové sítě. Od 4. května je již celá pobočková síť opět dostupná pro klienty. Zároveň končí týdenní střídavý provoz zaměstnanců na pobočkách. Nadále při návštěvě poboček platí zvýšená hygienická opatření a doporučení nosit roušku.
“Uzavřít takřka polovinu naší pobočkové sítě a na zbývajících pobočkách učinit veškerá opatření s cílem minimalizovat riziko nákazy koronavirem a přitom zachovat veškerý klientský servis, bylo jednou z největších výzev, které jsme za posledních několik desítek let čelili. Více než 1500 našich bankéřů se během velmi krátké doby stalo z prostředí domova bankéřem na telefonu a díky naší technologické připravenosti mohli začít pečovat o klienty na dálku,” říká Marek Blaha, ředitel distribuce, klientského centra a segmentu retailových klientů v České spořitelně a dodává: “Díky vybavenosti bankéřů notebooky, tablety a telefony, schváleným směrnicím na to, jak bezpečně kontaktovat klienty na dálku, jsme v průměru každý den uskutečnili 15 až 20 tisíc takzvaných teleschůzek, abychom pomohli řešit potřeby našich klientů.”
Česká spořitelna omezila provoz své pobočkové sítě od 18. března, z celkového počtu více než 480 poboček jich ponechala v provozu 289, a to zejména v regionálních centrech a jejich okolí.
Cílem tohoto opatření byla jak ochrana veřejného zdraví, tak příprava na zajištění dostupnosti alespoň minimálního počtu poboček v situaci, že se pandemie bude nadále exponenciálně šířit.
Minimálně do konce května zůstane na pobočkách omezená otevírací doba od 9.00 – 16.00 hodin. Jednotlivé pobočky budou nadále vybavené ochrannými plastovými stěnami a bankéři budou mít k dispozici roušky, rukavice, teploměry a dezinfekčními prostředky.