Dolar se po pátečním zpevnění obchoduje pod 1,1000 za euro. Americké výnosy vzrostly podél celé křivky. Silný dolar negativem rizikových měn. Koruna oslabila nad 23,00 za dolar. Proti euru nad 25,30.

Český startup Persoo, získává desetimilionovou investici. Plánuje expanzi do Evropy

Technologický SaaS startup Persoo, který měří chování návštěvníků v e-shopech a využívá umělou inteligenci a strojové učení ke zvýšení konverze, získal investici pro svou expanzi do Evropy. Za novým přílivem prostředků stojí investiční fondy Presto Ventures (dříve Bohemia Venture Capital) a Lighthouse Ventures, které na rozvoj společnosti poskytly deset milionů korun. S investicí Persoo plánuje rozšířit oblast působnosti o další evropské státy, v příštím roce si od expanze slibuje nárůst obratu o 200 %. Startup chce také posílit vývojářský tým o nové kolegy, kteří pomohou s vývojem a testováním další generace produktu.

Persoo, nástroj pro personalizované vyhledávání produktů, umí podle chování návštěvníka rozpoznat jeho osobní preference a na jejich základě mu nabídnout vhodné zboží. Díky tomu nejenom zpříjemní zážitek z nákupu, ale zejména zvýší pravděpodobnost, že si zákazník nakonec objedná. 

Prodeje se podle interních statistik zvyšují okamžitě po tom, co e-shopy Persoo nasadí. Na truhlikov.cz se obrat z vyhledávání zvýšil dokonce o 41 %, v případě Snowbitch.cz šlo o nárůst obratu o 24 %. Běžně si klienti Persoo „polepší“ o 10–15 %, což v případě středních a velkých e-shopů může znamenat statisíce až miliony měsíčně.

„V Presto Ventures jsme k investici přistoupili z toho důvodu, že budoucnost nakupování vidíme v personalizaci. Persoo pomocí individualizovaného vyhledávání šetří zákazníkům čas a umožňuje se rychleji dostat k požadovanému produktu. Věříme, že pro úspěch startupů je zrovna rychlost stěžejní, a na Persoo ji oceňujeme, řekl Přemysl Rubeš z Presto Ventures. 

„Díky unikátnímu produktu s umělou inteligencí, kterým Persoo disponuje, mohou vydělávat více peněz nejen české, ale i zahraniční e-shopy. Věříme, že zkušený tým z Persoo tuto konkurenční výhodu brzy přemění v mezinárodní úspěch,“ uvedl Michal Zálešák z Lighthouse Ventures.

„Co se týče obchodních aktivit, zcela jsme nevyčerpali potenciál českého trhu, ale podnikáme již aktivity na Slovensku a začínají se nám rýsovat první klienti v Rumunsku. Prioritou je maximální vytížení potenciálu v ČR a následně rozšíření aktivit na Slovensku,“ říká Jakub Černý, zakladatel a CEO startupu.

V příštím roce chce Persoo především zjednodušit implementaci a směřovat k jednoušší škálovatelnosti produktu, což umožní ještě rychlejší růst firmy.

O Lighthouse Ventures
Lighthouse Ventures je investiční fond o velikosti 23 milionů eur, zaměřující se na technologické firmy s globální vizí. Startupům poskytuje nejen financování, ale také širokou síť kontaktů a zkušeností mezinárodního týmu partnerů, mentorů a poradců. Realizuje také program Lighthouse Akcelerátor, který nabízí až 200 tisíc eur i startupům ve fázi nápadu – spolu s rozsáhlou sítí mentorů a poradců. Program také propojuje startupy s potenciálními zákazníky a obchodními a technickými partnery. 
Presto Ventures (původně Bohemia Venture Capital) je VC fond, který v roce 2016 založil Přemysl Rubeš a jehož prostřednictvím investuje miliardář Tomáš Krsek z BHM Group. Zaměřuje se na podporu technologických startupů v raných fázích vývoje (investice od jednotek po desítky milionů korun). V současnosti patří do portfolia více než 15 firem, ze známějších např. Yieldigo, Domotron, Simpleway, Sharry či CloudTalk. Tým Presta se vedle investičních aktivit věnuje také vzdělávání a rozvoji talentů ve vědě, sportu i umění, a spolupracuje na organizaci Singularity University Summit. Více na www.prestoventures.com
Persoo bylo založeno v roce 2014 matematikem a odborníkem na umělou inteligenci Jakubem Černým s cílem přinést zákazníkům e-retailu zážitek z nakupování srovnatelný s nakupováním v klasickém retailu. Díky kombinaci algoritmů umělé inteligence a strojového učení (AI a ML) dokáže Persoo velmi spolehlivě odhadnout, kdo je zákazník, co ho zajímá a zobrazit mu takové produkty, které si koupí. V personalizovaném vyhledávání implementovaném v e-retailových společnostech vidí Persoo svou budoucnost. 
 

Newsletter