Počet bezhotovostních transakcí provozovaných na platebních terminálech ČSOB během posledních dnů před Vánocemi přesáhl 2,5 milionu denně, nárůst transakcí ve špičkách je tak více než trojnásobný oproti špičkám v běžných dnech během roku. Extrémní nárůst jsme zaznamenali i u mikroplateb v řádech několika desítek či nižších stovek korun, tedy u plateb, které ještě nedávno zákazníci hradili v hotovosti. Od podzimu 2019 je účinné dvoufaktorové ověření bezhotovostních plateb, které na jedné straně zvyšuje bezpečnost pro zákazníka, ale zároveň zvýšilo časový nárok pro jednu transakci.
Celý čtvrtý adventní víkend platili zákazníci na terminálech ČSOB kartou bez zdržení. Předvánoční nákupní horečka nicméně stále pokračuje. Nárůst bezhotovostních plateb v letošním roce potvrzuje trend trhu i významnou pozitivní změnu v chování tuzemských zákazníků. Bohužel extrémní počty bezhotovostních plateb v kombinaci s požadavkem na přísnější, dvoufaktorové ověření uživatele, způsobily v minulém týdnu a v pondělí před Štědrým dnem výpadky systému. Z tohoto důvodu platební terminály reagovaly pomaleji, některé transakce se napoprvé neuskutečnily a lidé je museli opakovat, v krajním případě pak platili v hotovosti.
„Naši technici i další kolegové jsou nepřetržitě v pohotovosti a již několik dní 24/7 průběžně realizujeme veškerá opatření, která špičku transakcí umožňují zvládat lépe. Doporučujeme také mít zejména na menší nákupy připravenou hotovost. Snížení pohodlí zákazníků při placení i komplikace způsobené obchodníkům nás velice mrzí a upřímně se za ně omlouváme,“ uvedla dnes ČSOB v tiskové zprávě.