Čtenost časopisů se za deset let snížila zhruba na polovinu

Čtenost nejoblíbenějších časopisů na českém trhu se za posledních deset let snížila zhruba na polovinu. Klesl zájem zejména o celostátní suplementy i o většinu tematických magazínů. Nejčtenější je příloha TV magazín a Blesk magazín TV s více než jedním milionem čtenářů. Vyplývá to z údajů Unie vydavatelů.

Stále vychází několik titulů, které se těšily oblibě již za minulého režimu. Ženský týdeník Vlasta, který v těchto dnech slaví 70 let na trhu, stále patří mezi pět nejčtenějších ženských časopisů s více než 200.000 čtenářkami na vydání. Je to ale o téměř dvě třetiny méně proti roku 2006.

Týdeník Květy se s 239.000 čtenáři drží na druhém místě zpravodajských týdeníků za Reflexem a ještě lépe je na tom Svět motorů, který je stále nejčtenějším motoristickým titulem s 204.000 čtenáři. Zatímco počet čtenářů Květů se za posledních deset let snížil na méně než polovinu, Světu motorů 19.000 čtenářů přibylo.

Mezi dětskými časopisy je na první příčce ABC, které rovněž vycházelo již před rokem 1989. Přežilo přitom například českou mutaci časopisu Bravo, která před deseti lety na trhu dominovala. Svou pozici oproti situaci před deseti lety posílil i další tradiční titul 100+1, kterému se podařilo předstihnout zahraniční tituly jako je National Geographic, a dostal se na první příčku mezi cestovatelskými magazíny.

Newsletter