Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) klesl ve třetím fiskálním čtvrtletí zisk před zdaněním o deset procent na 6,3 miliardy SEK (17,7 miliardy Kč). Na hospodaření měl negativní vliv vývoj směnných kurzů, slevy po neobvykle horkém počasí, které odradilo zákazníky od nákupů, a vyšší výdaje na dlouhodobé investice, uvedla dnes společnost.
Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali v průměru snížení zisku jen o osm procent. Tržby za tři měsíce do konce srpna vzrostly o 6,5 procenta na 49 miliard SEK. Silnější dolar však zdražil nákupy, dopravu a také výrobu oděvů, což spolu se slevovými akcemi mělo negativní dopad na zisk. Firma vyrábí většinu oděvů v Asii, kde platí v dolarech, většinu tržeb však má v eurech.
H&M také v posledních letech investuje do internetového prodeje a nových konceptů, aby udržel tempo s novými zvyky zákazníků a novou konkurencí. Do konce letošního roku chce mít firma internetové obchody ve 35 zemích.
H&M je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Společnost vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně České republiky, více než 4000 obchodů. Specializuje se na nabídku nejnovějších módních trendů za nízkou cenu. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.