Daytrip, založený v září 2015, propojuje cestovatele s místními řidiči, kteří je přepraví z jedné destinace do druhé a po cestě se s nimi zastaví na zajímavých místech, kam by se zahraniční turista bez auta jen těžko dostal.
Za deset let rozšířil Daytrip své služby do více než 130 zemí, přepravil přes milion cestovatelů a nabízí přes 15 000 možných zastávek. Nedávno představil novou službu nazvanou „day trips“, která umožňuje lidem objevovat hůře dostupná místa během jednodenních výletů. Ty jsou nyní k dispozici ve více než 300 destinacích po celém světě a zahrnují přes 1 000 itinerářů se zastávkami na zajímavých místech. Společnost má vlastní mobilní aplikaci a už podeváté získala ocenění Tripadvisor Travelers’ Choice Awards, což potvrzuje popularitu značky po celém světě. Kromě původního B2C zaměření se Daytrip v posledních letech úspěšně prosadil i v B2B segmentu, a tím své služby zpřístupnil ještě širšímu okruhu cestujících.
Od založení získal Daytrip od investorů kolem 440 milionů korun. Naposledy získal zhruba 230 milionů korun od skupiny investorů vedené tchajwanským fondem Taiwania Capital. Posledního kola se zúčastnili i původní investoři Euroventures, J&T Ventures, a N1. O značce nedávno psal i americký Forbes.
Daytrip nejčastěji využívají turisté při cestách do vzdálenějších zemí. Američané či Australané si ho oblíbili pro cesty po Evropě, Evropané naopak pro cesty po Asii nebo Latinské Americe. Služby vyhledávají solo cestovatelé, rodiny s dětmi i senioři. Samostatně cestující ženy oceňují bezpečnost díky pečlivému prověřování řidičů, rodiny zase pohodlí a flexibilitu.
A proč je služba tak oblíbená? „Díky Daytripu mohou lidé využít svůj často omezený čas mnohem efektivněji,” řekl Tomáš Turek, CEO a Co-Founder Daytripu. „Místo hodin strávených ve vlaku nebo autobuse s jedinou zastávkou na benzínce cestují s místním řidičem, který se stará o jejich pohodlí a funguje i jako “kamarád na cestách”. Cestou do cíle se zastaví na místech, která stojí za vidění, ale není nutné si na jejich návštěvu vyhradit celý den.”
Mezi nejoblíbenější destinace patří Itálie, Španělsko, Portugalsko a Francie, v zimě pak Mexiko a další země Latinské Ameriky.
K desátému výročí připravil Daytrip online soutěž*, ve které lze vyhrát jeden z deseti jednodenních výletů. Stačí navštívit Instagramový profil @mydaytrip a řídit se pravidly soutěže.