Dolar se po pátečním zpevnění obchoduje pod 1,1000 za euro. Americké výnosy vzrostly podél celé křivky. Silný dolar negativem rizikových měn. Koruna oslabila nad 23,00 za dolar. Proti euru nad 25,30.

Dostavba Pražského okruhu už měla být dávno hotová, myslí si 88 % respondentů

Dostavba Pražského okruhu vstoupila do další fáze. Projekt čeká na posouzení dokumentace EIA Ministerstvem životního prostředí. Podle většiny Pražanů a Středočechů už měl být okruh, ale dávno hotov. Je o tom přesvědčeno 9 z 10 obyvatel regionu. Ukázal to průzkum agentury STEM/MARK mezi pražskými a středočeskými obyvateli. 

Při hodnocení různých názorů na Pražský okruh a na jeho dostavbu, je jednoznačný souhlas s tím, že Pražský okruh už měl být dávno hotov (88 % souhlasí, 2 % nesouhlasí) a naopak za zbytečný jej považuje pouze 5 % respondentů, 5 % nemá jasný názor.

Značný souhlas vyjádřili účastníci průzkumu s tím, že dostavba okruhu může výrazně zrychlit dopravu (87 %), může pomoci s nákladní dopravou (81 %) a s uvolněním komunikací ve vnitřní Praze (80 %). Může také pomoci zlepšit stav ovzduší v Praze (66 %). Naopak s názorem, že dostavba nijak neovlivní dopravní situaci v Praze, souhlasí pouze 12 % dotázaných.

Ti, kteří okruh využívají, vyjádřili při hodnocení vybraných charakteristik okruhu nejvyšší spokojenost s jeho návazností na dálniční síť (82 % spokojeno) i na místní komunikace (80 % spokojeno). Spokojenost je také s infrastrukturou (77 % spokojeno), s kvalitou vozovky (74 % spokojeno) i s časovou úsporou (65 % spokojeno).

Ve všech sledovaných oblastech hodnocení důležitostí dostavby okruhu výrazně převažuje názor, že dostavba Pražského okruhu je pro řešení situace v dané oblasti důležitá, a to i pro osobní a nákladní dopravu, pro obyvatele Prahy i okolí a také pro městskou hromadnou dopravu.

Je podle vás dostavba Pražského okruhu důležitá?

Zájem o dostavbu Pražského okruhu je vysoký, pouze 12 % respondentů uvedlo, že je tato problematika vůbec nezajímá. Naproti tomu informovanost o dostavbě Pražského okruhu je vnímána spíše jako nedostatečná – 57 % uvedlo, že nemá dostatek informací. I proto bude do konce letošního roku na adrese www.prazskyokruh.info spuštěn web se všemi důležitými informacemi k dostavbě Pražského okruhu. Novinky je také možné sledovat na Facebooku.

O tom, kudy má Pražský okruh vést, má základní informace alespoň polovina dotázaných, ale pouze 6 % respondentů uvedlo, že má přesné informace.

Využíváte jako řidič či pasažér Pražský okruh?

„Lidí, kteří si uvědomují, že Pražský okruh je klíčovou stavbou na dálniční síti, která pomůže nejen dopravě v Praze, postupně přibývá. Opodstatněné požadavky zástupců dotčených městských částí, měst a obcí či samotných občanů respektujeme a snažíme se o maximální snížení negativních dopadů díky nejrůznějším kompenzačním opatřením. Většina diskusí ohledně okruhu i přes výhrady odpůrců probíhá konstruktivně a většina lidí rozumí tomu, že bez dostavby okruhu doprava v Praze a její aglomeraci bude kritická,“ komentoval aktuální situaci Radek Mátl, šéf Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Dostavba Pražského okruhu je rozdělena na několik úseků – konkrétně na severu Prahy 518 (Ruzyně – Suchdol), 519 (Suchdol – Březiněves) a 520 (Březiněves – Satalice). S ohledem na dostavbu byla pro úseky 518 a 519 podána na Ministerstvo životního prostředí žádost o vydání závazného stanoviska EIA, část 520 bude následovat. V případně jihovýchodní části okruhu část 511 (Běchovice – D1) probíhají výkupy pozemků a je podaná žádost o stavební povolení.

O průzkumu

Sběr dat byl realizován prostřednictvím internetového dotazníku (CAWI) na internetovém panelu agenturou STEM/MARK

Cílová skupina: obyvatelé Prahy a Středočeského kraje ve věku 18+

Vzorek: 1000 lidí

www.prazskyokruh.info

facebook.com/prazskyokruh.info

Newsletter