Čínská centrální banka nečekaně snížila sazbu hlavní roční úvěrové facility. Dolar zahajuje týden mírně silnější v dolarovém indexu i proti euru. Měny regionu pod výprodejním tlakem. Koruna se obchoduje pod 24,40 za euro.

Evidence docházky zaměstnanců na HOME OFFICE

Zdroj: Alveno

Poslední 2 roky se změnilo fungování mnoha firem. Ve svém okolí najdete určitě mnoho společností, které přechází na částečný, nebo úplný home office (a není to pouze výsada IT společností). Na jednu stranu je home office velmi efektivní, ale jak může mít zaměstnavatel přehled o tom, kdo v práci je a kdo není? Kdo má dovolenou, kdo je u lékaře? A opravdu to nemusí být kvůli důvěře případně nedůvěře mezi oběma stranami. Zaměstnavatel má vůči zaměstnanci mnoho povinností a často se zapomíná, že i práce na home office je pracovní doba. Jak to vše souvisí s evidencí docházky se dozvíte v dnešním článku.

HOME OFFICE z pohledu práva

Tak v první řadě je zde BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci). Zaměstnavatel zodpovídá za svého zaměstnance z pohledu BOZP, ale jen a pouze v jeho pracovní době. Další zákonnou povinností pro každého zaměstnavatele je evidence pracovní doby (zákoník práce ust. § 96). Když se k tomu připočte to, že je home office velmi flexibilní a často si jej vybírají profese, které často využívají pružnou pracovní dobu, tak je právě evidence docházky velmi důležitá. Důvodů, proč mít přehled o tom, kdy zaměstnanec vykonává práci a kdy má přestávku, je tak celá řada.

Zdroj: Alveno
Zdroj: Alveno

Jak na evidenci docházky při HOME OFFICE?

V tento moment přicházejí na řadu docházkové systémy, které dokáží rychle a jednoduše zaznamenat pracovní dobu zaměstnance. V dnešní době nemusí být docházkové systémy spojeny s hardwarovou čtečkou pro zaznamenávání příchodů a odchodů. Existují moderní řešení, které jsou v cloudu a je k nim přístup prakticky odkudkoliv s přístupem k internetu. Slouží k tomu tzv. softwarové čtečky, přes které si zaměstnanec jednoduše zadá pracovní dobu sám (příchod, odchod, přestávku, doktora, prostě cokoliv). Díky cloudu pak má zaměstnavatel okamžitý přehled o tom, jestli je kolega zrovna v práci, nebo řeší osobní záležitosti.

100% kontrola docházky při HOME OFFICE

Docházkový systém Alveno může jít ještě dál. Potřebujete vědět, jestli je zaměstnanec v dohodnutém místě výkonu práce? Pokud máte povolenou GPS lokalizaci, tak to s přesností na metr okamžitě víte. GPS lokalizace najde uplatnění také při služebních cestách.

„Docházkový systém Alveno umí zaznamenat nejen příchod, odchod, přestávku na oběd, lékaře, nebo třeba dovolenou, ale umí toto zprostředkovat třeba z mobilního telefonu, nebo jakéhokoliv počítače. Stačí mít přístup k internetu a v jakémkoliv webovém prohlížeči (např. MS Explorer, Edge, Google – Chrome a dalších) si otevřít pod heslem příslušné webové stránky a svůj příchod/odchod zaznamenat.“ Michal Hochman, CEO docházkového a HR systému Alveno

Newsletter