FLO expanduje do Velké Británie a posiluje svůj tým

Digitální konzultační společnost FLO se v letošním roce soustředí na expanzi do Velké Británie a Irska (UKI). Tento krok představuje strategické rozšíření aktivit společnosti v jednom z nejkonkurenčnějších evropských trhů. S expanzí souvisí i personální změny – Marián Grofčík se nyní bude zaměřovat na expanzi v regionu UKI, Justinas Pesliak přebírá vedení Customer Experience (CX) divize a tým v oblasti Brand Experience (BX) posiluje Robert Pyrah. FLO se zároveň postupně začíná zaměřovat také na německy mluvící trhy (DACH).

Andrej Hájek, Marián Grofčík, Justinas Pesliak, Robert Pyrah

Zatímco region UKI zůstává pro FLO prioritou a expanze na tamní trh nabírá na obrátkách, společnost současně rozšiřuje svůj vliv také v regionu DACH (Německo, Rakousko a především Švýcarsko). Mezinárodní zkušenosti Roberta Pyraha a Justinase Pesliaka tak budou klíčové pro další rozvoj v těchto zemích. „Naše ambice v Evropě jsou dlouhodobé a systematické. V UKI navazujeme na naše historické působení a chceme si zde vybudovat silnou pozici. Zároveň sledujeme příležitosti v německy mluvících zemích, kde už nyní máme cenné know-how a významné klienty,“ říká Andrej Hájek, CEO FLO.

Marián Grofčík povede expanzi do UKI

Dosavadní šéf CX divize Marián Grofčík se nově zaměří na strategickou expanzi FLO v UKI. „Tento trh je vysoce konkurenční a klade značné nároky na kvalitu konzultačních a technologických služeb. Výhodou FLO CX je, že v případě UKI nejde o nový trh – souběžně s naším působením v Austrálii jsme v minulosti aktivně působili i v UKI a nyní zde chceme navázat na naše zkušenosti,“ říká Grofčík, který se v CX divizi přesouvá do role Chief Growth Officer. „Naše pozice teď bude ještě silnější díky zkušenosti z velkých projektů, jako byla implementace Salesforce pro největší českou banku, digitální transformace australského realitního giganta Domain nebo implementace AI nástrojů u mnoha významných společností,“ doplňuje.

Marián přinesl do FLO bohaté zkušenosti z konzultačního sektoru. Svoji kariéru zahájil ve velkých mezinárodních poradenských firmách – pracoval v KPMG a Accenture. V roce 2016 nastoupil do Bluewolf, první specializované Salesforce konzultační společnosti, která si udržovala silnou pozici na americkém trhu a úspěšně expandovala do Velké Británie a Francie. V době, kdy Marián do firmy nastoupil, se otevírala pražská pobočka, která během dvou let vyrostla z nuly na 40 lidí a stala se největší Salesforce konzultační společností v Česku. Tým pod jeho vedením pracoval především pro klienty z Velké Británie a USA a pomáhal rozvíjet Salesforce technologie na trzích střední a východní Evropy.

Právě tato zkušenost byla klíčová pro založení společnosti bluez.io – česko-australské firmy zaměřené na konzultace spojené s technologií Salesforce. Díky silné síti kontaktů v USA a Velké Británii se mu podařilo rychle sestavit vysoce kvalifikovaný tým, který pracoval pro špičkové klienty. Po akvizici bluez.io ze strany FLO vedl celou CX divizi a dohlížel na její strategický rozvoj.

Mariánovou vášní je plavání a dobrodružné cestování. Obzvlášť rád podniká road tripy ve veteránech – například se svou starou Ladou projel trasu z Evropy do Thajska. Své expedice pak zaznamenává do knih a dokumentárních seriálů.

Justinas Pesliak novým Head of CX

Justinas Pesliak se přidává k FLO jako nový Head of CX. Pochází z Litvy a za posledních 15 let nasbíral zkušenosti po celé Evropě – pracoval v Portugalsku, Polsku, Velké Británii, Švýcarsku a od roku 2018 i v Česku. Začínal v datovém marketingu, ale postupně se přesunul do technologického světa, kde se zaměřil na digitální transformaci a řešení Salesforce. Během své kariéry působil ve firmách jako Reckitt, Isobar nebo Merkle. V posledních letech vedl Salesforce týmy v Česku a střední a východní Evropě a podařilo se mu vybudovat tým více než 140 specialistů. Kromě toho se podílel na rozvoji byznysu v německy mluvících zemích a měl na starosti klíčové retailové a farmaceutické klienty ve Švýcarsku.

Ve FLO se chce zaměřit na inovace a lepší spolupráci mezi týmy, což povede k efektivnějším řešením na míru pro klienty a celkově k ještě lepší zákaznické zkušenosti. „Firmy dnes pracují s obrovským množstvím dat, která neustále přibývají – ale ne všechna se využívají naplno. Klíčem je umět je propojit a díky správným technologiím je využít tak, aby dávaly smysl v každém kroku interakce se zákazníkem,” říká Pesliak.

Mezi jeho koníčky patří turistika, cyklistika a lyžování. Když si potřebuje odpočinout od pracovního tempa, vyráží často do přírody. „Být venku, často v náročných podmínkách, mi pomáhá získat nadhled. Člověk si ujasní priority a vrací se zpět s novou energií,“ říká Pesliak.

Robert Pyrah posiluje BX tým a dohlédne i na Švýcarsko

S expanzí do UKI souvisí také posílení BX týmu FLO, do kterého přichází Robert Pyrah. Robert pochází z Velké Británie a je uznávaným odborníkem v oblasti brand consultingu s více než 20 lety zkušeností. Během své kariéry spolupracoval s předními světovými značkami, například se podílel na pojmenovávání automobilů pro Opel či léčiv pro Novartis. Ve FLO se vedle rozvoje značek v UKI bude částečně věnovat i švýcarskému trhu.

„Velkou výzvou západního trhu je jeho nasycenost – působí zde nespočet agentur s širokým spektrem služeb. Právě proto má smysl se zaměřit na specifické oblasti jako je farmaceutický nebo automobilový průmysl, kde můžeme klientům nabídnout hlubokou expertizu a reálné výsledky,“ uvádí Pyrah.

Zásadním tématem je podle něj chytré využívání AI v brandingu. „AI je skvělý nástroj, ale sama o sobě nestačí. Důležité je vědět, jak ji správně zapojit – výsledky vždy závisí na lidech, kteří umí stanovit jasnou strategii a přidat do řešení něco navíc, co žádná technologie nenahradí,“ říká Pyrah.

Robert vystudoval historii a jazyky na Oxfordu, kde získal doktorát. Vedle brand consultingu se už více než 25 let věnuje akademické historii a působí jako výzkumník na Wolfson College v Oxfordu. Ve svém volném čase se Robert zajímá o střední Evropu po rozpadu habsburské monarchie, zejména o Rakousko, Polsko a západní Ukrajinu. Práce pro pražskou agenturu mu tak umožňuje propojit profesní život s jeho osobními zájmy – věnovat se historii regionu, užívat si architekturu, umění a mimo jiné i vyhlášené pražské kavárny.

FLO je digitální konzultační společnost, která propojuje služby v oblastech brandu, technologií a zákaznické zkušenosti. Vznikla v roce 2021 kombinací akvizic a transformace existující firmy. Společnost působí po celé Evropě a Austrálii a plánuje expanzi na evropské trhy, jako je Velká Británie či Švýcarsko. FLO se profiluje jako firma s butikovým mindsetem spojující digitální poradenství, kreativní služby a technologické inovace. Zakladatelem je Jan Galgonek, klíčovým investorem skupina Rockaway Capital. V čele jako CEO stojí Andrej Hájek.

Newsletter