ECB ponechala dle očekávání úrokové sazby beze změny. Depozitní sazba zůstává 2,0 %, refinanční sazba 2,15 %, zápůjční sazba 2,4 %

Flowpay mění vizuální styl a připravuje se na další růst

Po úspěšné expanzi do zahraničí a růstu představuje startup Flowpay, který malým a středním firmám (SME) zjednodušuje přístup k provoznímu financování, novou vizuální identitu. Ta se propsala nejen do nového, svěžího loga, ale také do grafiky webu a aplikace. Omlazený brand tak lépe reflektuje misi Flowpay a zachycuje jeho osobnost i kredibilitu. Za novým vizuálním stylem stojí brandové a digitálně inovační studio Soulmates.

„S výhledem na další růst a expanze na nové trhy jsme potřebovali sjednotit brand a vizuální identitu Flowpay, aby byly v souladu s naší misí; změnit způsob, jakým malé a střední firmy získávají přístup k financování. Pomocí automatizace, AI a embedded finance vnášíme rychlost, přehlednost a flexibilitu do světa finančních služeb, který je v mnoha ohledech komplikovaný a rigidní. Nová identita spojuje web a další kanály konzistentním a zapamatovatelným způsobem,“ vysvětluje William Jalloul.

„Původní identita značky poskytla Flowpay výchozí bod, ale plně nezachycovala její osobnost ani důvěryhodnost. Ta je pro finanční služby stěžejní, zároveň chtěla být přístupná a lidská pro běžné podnikatele. Nová verze v sobě spojuje jednoduchost, moderní design a univerzálnost. Výsledkem je jednotná a konzistentní komunikace,“ říká Matyáš Sochor ze Soulmates.

Přátelský robot provede zákazníky službou

Srdcem Flowpay je Flow – avatar, jenž je koncipován jako přátelský průvodce stojící vždy po boku zákazníka. Původní design postrádal jasný charakteristický systém, kterým by bylo možné jej konzistentně aplikovat na různých platformách. Spolu s logem a celkovou identitou dostatečně nevyjadřoval hodnoty Flowpay, jako jsou spolehlivost, přátelský přístup a flexibilita.

„Věříme, že s novou vizuální identitou bude Flowpay nyní zákazníkům srozumitelnější, bližší a lépe rezonuje s naší vizí usnadnit financování malých a středních podniků,“ dodává William Jalloul.

* SME dle Annual Report on European SMEs 2022/2023 tvoří 99,8 % všech podniků v Evropě, 51,8 % přidané hodnoty v EU a zaměstnávají 64,4 % zaměstnanců.

Flowpay je český fintechový startup, který vyvinul inovativní způsob, jak vyhodnocovat nejen riziko, ale primárně potenciál malých a středních podniků, na základě čehož poskytuje jednoduché provozní financování pro jejich růst. Pomocí umělé inteligence automatizuje celý proces od žádosti o financování až po risk scoring a vyhodnocování. Využitím embedded finance klientům dále umožňuje tyto služby využívat online, skrze platformy, a ulehčí jim tak celý zdlouhavý proces. Na rozdíl od bank po klientech nepožaduje zbytečné papírování, ale pracuje s propojením platforem, jako jsou pokladní systémy či e-commerce platformy. Na základě takto získaných dat vyhodnocuje dostupnost financování a nabízí každému klientovi personalizovaný úvěr na míru. Zakladatel firmy je podnikatel, investor a odborník na finance William Jalloul, jenž firmu založil v roce 2021 s myšlenkou pomáhat malým a středním podnikům (small and medium-sized enterprises, SME*). Ty jsou srdcem ekonomiky, ale bohužel nemají přístup ke kapitálu u tradičních poskytovatelů finančních služeb. V roce 2022 byl Flowpay vybrán do prestižního akceleračního programu Techstars.

Newsletter