FT: Americká mediální firma ovládla 80% ratingové agentury Fitch

Americká mediální společnost Hearst Corporation koupila od francouzské společnosti Fimalac za téměř dvě miliardy USD (44,3 miliardy Kč) podíl 30 procent v ratingové agentuře Fitch. Podíl firmy Hearst v agentuře se tak zvýšil na 80 procent, Fimalac si ponechala zbývajících 20 procent, uvedl list The Financial Times. Navýšení podílu je součástí snahy firmy Hearst rozšířit své podnikání mimo původní vydavatelskou činnost. 

Zpráva přišla krátce poté, co Hearst oznámila, že zaplatila 81 milionů USD za koupi čtvrtinového podílu v AwesomenessTV, digitální videosíti zaměřené na náctileté, kterou vlastní firma DreamWorks Animation. 

Hearst začal nakupovat akcie Fitch v roce 2006, kdy za podíl 20 procent zaplatil 600 milionů USD. Dalších 20 procent koupil v roce 2009 za 427 milionů USD a v roce 2012 za 177 milionů USD zvýšil svůj podíl na 50 procent. 

Firmu Hearst založil v roce 1887 novinový magnát William Randolph Hearst. Společnost mimo jiné vydává časopisy Cosmopolitan a Esquire a noviny The San Francisco Chronicle. V poslední době je však jejím hlavním pohonem zisku divize podnikatelských médií, která poskytuje informační služby z oblasti finančnictví, zdravotní péče a automobilového průmyslu. Přesun do této oblasti pomohl firmě Hearst překonat pokles příjmů z tištěné reklamy v novinách a časopisech a prodeji papírových novin a časopisů, protože čtenáři se stále častěji přesouvají k digitálním médiím. 

Příjmy Hearst loni činily 9,7 miliardy USD. Z toho 60 procent pocházelo z oblastí, které nezávisí na reklamě, jako jsou příjmy z předplatného od firem a běžných spotřebitelů, poplatky z televizních sítí a marketingové služby. 

Newsletter