Gi Group nasadila jako první personální agentura v České republice náborového chatbota. Slouží k hledání lidí na pozici Shop Assistant v pražských obchodech nebo luxusních buticích na Pařížské. Za týden ho využilo už 200 uchazečů a 50 z nich na sebe zanechalo kontakt. V průměru za pouhých dvou a půl minuty od nich chatbot dokázal zjistit zkušenosti s prodejem módy nebo jaké umí jazyky a ušetřil tak čas personalistů. Chatbota, který běží například na webových stránkách, vytvořila česká firma Feedyou.
„V současné době využíváme chatbota pro nábor na pozici Shop Assistant, a to nejen pro obchody s módou v nákupních centrech, ale i pro luxusní butiky na Pařížské. Během několika minut jsme schopni pomocí chatbota zjistit, zda mají kandidáti předchozí zkušenosti s prodejem módy, jaké jazyky ovládají, kdy mohou nastoupit do práce, a co je pro nás nejdůležitější, získáme kontakt na kandidáta a můžeme se mu ihned ozvat s nabídkou práce, která je pro něj nejvhodnější, protože nám specifikoval své představy o budoucím zaměstnání v předchozí komunikaci s chatbotem,“ vysvětluje Carlo Albanese, Country Manager ve společnosti Gi Group.
Mezinárodní personální agentura Gi Group nasadila náborového chatbota jako vůbec první společnost na českém pracovním trhu. Chatbot od firmy Feedyou je komunikační robot, který pokládá cílené otázky uchazečům, kteří mohou odpovědět pomocí předvybrané škály odpovědí nebo tam, kde je to umožněno – formou volného textu. Gi Group ho používá v rámci náborových kanálů jako jsou webové stránky, portály práce, Facebook nebo naříklad Instagram.
“Na pracovních portálech se jen dokola točí stejní lidé. Pro získání nových uchazečů je potřeba otevírat nové komunikační kanály. A proto je chatbot tak dobrá volba – je k dispozici tam, kde lidi tráví čas, a ve chvíli, kdy tam jsou. Gi Group se rozhodla pro nový komunikační kanál s cílem oslovit pasivní kandidáty a dostat se k nim blíže než kdy dříve,” říká Vojtěch Dlouhý, spoluzakladatel a Commercial Director Feedyou.
Díky tomuto v recruitmentu inovativnímu nástroji Gi Group zjednodušuje práci svých náborářů a zefektivňuje výkon náborových kampaní. Konverzační forma chatbota významně polidšťuje digitální interakci, tím motivuje kandidáty odeslat své údaje a zvyšuje konverzi náborové kampaně. Velkým plusem pro kandidáty je možnost komunikovat s tímto virtuálním náborářem v čase, kdy jim to vyhovuje nejvíce.
„Už teď hovoříme o úspěchu. První týden od spuštění komunikovalo s chatbotem více než 200 lidí a okolo 25 % z nich zanechalo kontakt. A zajímavé je, že nejvíce odpovědi jsme získali až po běžné pracovní době. Jsme hrdí na to, že jsme našli cestu, jak využít moderní technologické nástroje pro oslovení naší cílové skupiny a výrazně tak zvýšit počet uchazečů na danou pozici“, říká Antonio Misiti, Marketing Manager ve společnosti Gi Group.