Lídr českého trhu s pánskou módou Blažek má za sebou doposud nejúspěšnější rok, ve kterém rovněž oslavil jubilejních 25 let od svého založení. Obrat celého holdingu narostl o 12 procent oproti roku 2016 a překročil tak půl miliardy korun. Zároveň s tím firma výrazně posílila finanční budget určený na marketing a aktuální kolekci jaro/léto 2018 podpořila rozsáhlou kampaní s názvem Travel Journal. Ta formou příběhů vypráví dobrodružství tří úspěšných mladých mužů, kteří objevují krásy hlavního města Portugalska. V rámci českého fashion marketingu je storytellingová forma kampaně ojedinělá.
„Obrat celého holdingu Blažek činil za rok 2017 více jak půl miliardy korun, což v historii naší společnosti znamená rekordní hospodářské výsledky. Jako lídr trhu cítíme zodpovědnost nejen za stav české pánské módy, ale také za způsob a vysokou estetickou úroveň jejího prezentování. Rozhodli jsme se proto přinést další inovativní vizi v podobě jedinečné kampaně s nádechem jihoevropské elegance,“ říká Ladislav Blažek, zakladatel společnosti a předseda představenstva.
„Cílem nového pojetí kampaně je ukázat rozmanitost celé kolekce přirozenou formou v inspirativním prostředí. Zákazník lépe uvidí pohyb látky, jak se oblek chová a jak lze jednotlivé kousky kombinovat,“ říká marketingový ředitel společnosti Blažek, Antonín Wierer a dodává: „Komunikační prostředky kampaně jsme zvolili napříč celým online i offline spektrem a zahrnují mimo jiné outdoorové double bigboardy, LCD a bigboardy v obchodních centrech, speciální magazín Travel Journal a direct mailing pro zákazníky či prezentaci obsahu na sociálních sítích.“
Lisabon v kampani Travel Journal figuruje díky svému teplému klimatu a historii, která je spjatá se slavnými cestovateli. Pro svou jarní a letní formální kolekci Blažek totiž zvolil chladivé odlehčené látky, které poskytují možnost svobodného pohybu ve městě v horkých letních dnech. Kolekci dominuje modrá barva, prostor navíc dostávají „melange“ příze, jež vytvářejí drsný zrnitý efekt evokující portugalskou krajinu. Kolekce nejvyšší třídy Ceremony je potom tvořena exkluzivními materiály, jako je hedvábí a vlna s mohérem. Mohér je vhodný pro letní večerní události, sám o sobě je chladivý a příliš se nemačká. Kolekce jsou vyrobené v limitovaných sériích, kde je od každého artiklu pouze 300-500 kusů.
Na realizaci kampaně Blažek spolupracoval s Česko-portugalskou obchodní komorou. „Bylo pro nás velkou ctí, že jsme byli osloveni a mohli tak pomoci s výběrem nejlepších lisabonských lokací pro focení a natáčení nové kolekce módního domu Blažek. Lisabon si jako jedna z mála evropských metropolí díky svému počasí, kultuře a všudypřítomným odkazům na dobu zámořských objevů zachovává nezaměnitelnou a exotickou atmosféru, která je ideální nejen pro marketingové účely. Není tajemstvím, že některá obuv, kterou Blažek prodává, je vyrobená v tradičních portugalských manufakturách. Teď ještě doufám, že přesvědčím pana Blažka, aby dobyl i portugalský trh s luxusní pánskou módou,“ uvádí předseda Česko-portugalské obchodní komory, Bořivoj Líbal.
V druhé polovině března 2018 Blažek slavnostně představí kolekci pro sezónu podzim/zima 2018 na Mercedes-Benz Prague Fashion Week.