OREA Hotels & Resorts přichází jako první společnost v České republice s neotřelou novinkou. Na recepci přivítá hotelové hosty inteligentní robot Pepper. Při vstupu do hotelu hosta pozdraví, správně nasměruje a zodpoví dotazy. Kromě praktických funkcí ale dokáže i pobavit, např. na přání zatančí.
Robot Pepper mluví momentálně anglicky, do konce roku by se měl naučit česky a plánuje se i rozšíření o další jazykové verze. Zodpoví dotazy, jak se zorientovat v hotelu, nabídne praktické informace o lokalitě, službách hotelu, či turistických zajímavostech v okolí. V budoucnu by měl byt propojen s hotelovým systémem a pomoci klientovi s checkinem.
Recepční a zaměstnanci hotelu se o svou práci bát nemusí, robot má pomoci s drobnými dotazy, tedy nemá nahradit lidský kontakt zaměstnance hotelu, ale ulevit pracovníkům od náročné administrativy a zatraktivnit pobyt pro hotelové hosty. „Lidé, kteří pracují na Pyramidě, jsou z malého kolegy nadšeni. Robot Pepper je společenský a stále se seznamuje s novými věcmi a učí dalším dovednostem,“ vysvětluje Gorjan Lazarov, ředitel OREA Hotels & Resorts. „Těším se na spolupráci s lidmi v OREA Hotelu Pyramida a také na to, až moji sourozenci začnou pracovat v ostatních OREA hotelech,“ dodává robot Pepper.
Robot Pepper je 1,2 m vysoký a váží 28 kg. Má v sobě zabudované 4 mikrofony, 2 HD kamery, 3D senzor, dále dotykové senzory na hlavě a na rukou a 3 nárazníkové senzory. Dokáže hýbat hlavou, rameny, lokty, zápěstím, pěti prsty a kolenem a samozřejmě se pohybuje v prostoru a jeho maximální rychlost je 3 km/ hod.
Do roku 2021 bude OREA Hotels & Resorts investovat do hotelů celkem 600 miliónů Kč. Už v loňském roce byly zahájeny rozsáhlé rekonstrukce hotelů Horizont na Šumavě, Voroněž v Brně a Pyramida v Praze, ke kterým letos přibude Resort Devět skal na Vysočině a Horal ve Špindlerově Mlýně.
Resort Horizont Šumava chystá rekonstrukci v hodnotě 50,5 milionu Kč a Resort Horal ve Špindlerově Mlýně v následujícím roce přibližně 130 miliónů Kč. Během příštího roku se bude modernizovat i Resort Devět Skal, kde celková investice dosáhne 31 miliónů Kč. A nesmíme zapomenout ani na brněnský OREA Hotel Voroněž, kde se na příští rok chystá rekonstrukce ve výši 100 miliónů Kč.
OREA Hotels & Resorts neinvestuje pouze do rekonstrukcí, ale i do personálu a velmi pečlivě sleduje zákaznickou spokojenost. Dobře si uvědomuje, že pokud neroste nebo v horším případě klesá, nejpozději za 6 měsíců se to odrazí v jejich tržbách. V současnosti má ale OREA Hotels & Resorts procento nárůstu tržeb dvouciferné.
Kvalita zákaznického servisu souvisí s kvalitou personálu. Cílem tam není jen spokojený host, ale také spokojený zaměstnanec, který vnímá své pevné místo v mateřské společnosti a má prostor pro rozvoj. OREA tak zavedla pro své zaměstnance akademii, kde školí prozákaznický přístup a manažerské dovednosti. Věnuje se i personálnímu rozvoji a nabízí specificky zaměřené lekce na finanční gramotnost, kulinářské dovednosti nebo revenue management.
Díky růstu důvěryhodnosti značky chce OREA dále rozšiřovat své aktivity a hledat nové destinace, kde bude provozovat hotely pod značkou OREA.