Vyvodit kroky ke správnému směřování firmy nebo podniku může být v době zdravotnické krize složitější než kdy dříve. Všeobecně prospěšnou praxí je proto soustředění se na stěžejní hodnoty každé jednotlivé společnosti, podpora inovačních technologií a mezinárodní spolupráce. I tyto závěry přinesl dvanáctý ročník světového fóra významného myslitele a zakladatele moderního managementu Petera Druckera. Událost, která se koná ve Vídni, pravidelně sdružuje představitele vysokých manažerských pozic, kteří na něm diskutují současná témata. Letošní ročník byl proto zaměřen na osvědčené praktiky ve vedení společností i v oblasti krizového managementu v těžkých časech celosvětové pandemie koronaviru Covid-19.
Podle technologické společnosti Huawei je nejlepší reakcí na nepříznivé situace silná orientace na zákazníka. Prezident Huawei Europe James Li promluvil před účastníky o důležitosti nepřetržitého vytváření hodnoty pro zákazníky a celou zákaznickou komunitu navzdory složitým podmínkám, kterým může společnost čelit. Jako současný příklad uvedl krizovou situaci z letošního jara, kdy se společnosti Huawei podařilo v rekordním čase nasadit bezdrátovou síť páté generace v nově vybudované nemocnici určené speciálně pro pacienty postižené koronavirem v epicentru nákazy v čínském Wuchanu. Vysokorychlostní 5G připojení bylo v zařízení s kapacitou 1000 lůžek zpřístupněno během 36 hodin. Síť s velkou šířkou pásma a nízkou latencí umožnila nasazení robotů vybavených technologií 5G, kteří tak mohli sledovat teplotu pacientů i přenášet lékařské vzorky a záznamy a další nezbytnosti.
V jiných oblastech se naléhavost dostupnosti vysokorychlostního připojení 5G prokázala zejména při snahách o zavedení sociálně distančních opatření, jakými jsou například telekonference či vzdálené vzdělávání. Zkušenosti s vypjatými podmínkami však měla společnost Huawei už v minulosti, konkrétně v roce 2011, kdy japonská vláda vyhlásila po ničivém zemětřesení následovaném masivní tsunami stav jaderné pohotovosti. Zatímco se mezinárodní společnosti snažily dostat své zaměstnance a partnery ven ze země, Huawei proaktivně vyslala své týmy do postižených oblastí, aby pomohly obnovit telekomunikační síť. V náročných podmínkách se jim podařilo přestavět 680 základnových stanic, což je názorným příkladem jedné ze stěžejních hodnot Huawei, tedy zaměření na zákazníka.
James Li na základě zkušeností z předchozích let i z posledních měsíců prohlásil, že inovace a konektivita posunou digitální ekonomiku kupředu, a to i v době krize. Zároveň budou klíčem k hospodářskému oživení. Vyzdvihl také společenský rozměr moderního podnikového vedení. „Musíme být otevřenější, nikoliv uzavřenější, více inkluzivní, nikoliv předpojatí, více jednotní a ne rozdělení. Pokud se budeme snažit o posílení podnikového vedení ve vztahu k hodnotám, inovacím a globální spolupráci, pak touto krizí dokážeme projít společně a vytvořit lepší budoucnost pro všechny,“ uzavřel na letošním Peter Drucker Forum James Li.
O společnosti Huawei
Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.
Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.
V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.
Před 20 lety společnost Huawei založila první evropské výzkumné a vývojové centrum ve Švédsku, což byl první krok ke vzniku vynikající spolupráce na starém kontinentu. V současné době Huawei v Evropě zaměstnává přes 13 300 zaměstnanců a provozuje dvě hlavní regionální kanceláře a celkem 23 výzkumných a vývojových center. Huawei dosud spustila 230 projektů technické spolupráce s více než 150 univerzitami po celé Evropě.
Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo speciální microsite https://www.5gvcesku.cz/
a sledujte nás na: