Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Hodnota této značky letos stoupla o pět procent na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu Kč), ačkoli firma Apple začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.
Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota stoupla o 11 procent na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo si udržela Coca-Cola navzdory poklesu hodnoty o sedm procent na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape značka Microsoft, jejíž hodnota se zvýšila o osm procent na 72,8 miliardy dolarů.
Německá značka Volkswagen se v žebříčku propadla ze 35. místa na 40. příčku, její hodnota se snížila o devět procent na 11,4 miliardy dolarů. Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Potýká se však s negativními dopady skandálu kolem manipulací s testy emisí.
Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Hodnotou značek se zabývá také výzkumná firma BrandZ, v jejímž žebříčku byl letos Apple na vedoucí pozici vystřídán Googlem, upozornila agentura DPA.
Deset nejcennějších značek světa:
Pořadí | Značka | Hodnota značky (2016,v miliardách dolarů) | Meziroční změna hodnoty (v procentech) |
1. | Apple | 178,12 | +5 |
2. | 133,25 | +11 | |
3. | Coca-Cola | 73,10 | -7 |
4. | Microsoft | 72,80 | +8 |
5. | Toyota | 53,58 | +9 |
6. | IBM | 52,50 | -19 |
7. | Samsung | 51,81 | +14 |
8. | Amazon | 50,34 | +33 |
9. | Mercedes-Benz | 43,49 | +18 |
10. | GE | 43,13 | +2 |
Zdroj: Interbrand