Ipsos: Klienti Sberbank hodnotí své bankéře nejlépe ze všech bank

Dle nezávislého výzkumu agentury ipsos jsou s prací svých bankéřů ze všech klientů bank nejvíce spokojeni právě klienti Sberbank. 89 procent z nich uvedlo, že je s bankovním poradcem Sberbank spokojeno. Klienti poradce chválí zejména za milý, vstřícný a obecně velmi proklientský přístup. To patří také k nejčastějším důvodům doporučení Sberbank dalším klientům, k čemuž je ochotno 68 procent klientů. 69 procent vyjádřilo též spokojenost s produkty a službami. Banka tak meziročně zvýšila spokojenost ve všech ukazatelích a celkově dosahuje vysokých hodnot.

„Jsme banka, pro kterou není orientace na klienta jen prázdnou frází, vnímáme hlas klienta a kombinujeme jej s hlasem našich zaměstnanců. V minulém roce jsme nastavili řadu aktivit pro zlepšování se v oblasti zákaznické zkušenosti. Jsme rádi, že v závěru roku se nám potvrdila správnost naší činnosti a nastavené cesty,“ hodnotí pozitivní výsledky Milan Horák, Head of Retail, Sberbank.

Sberbank ke sledování zákaznické spokojenosti využívá tzv. 2ndDay Contact, což je program, kdy se bezprostředně po návštěvě pobočky klienta dotazuje na ochotu banku doporučit, na spokojenost s produkty a službami a spokojenost s bankéřem. Zde Sberbank dosahuje vysokých hodnot, které meziročně vzrostly u všech sledovaných ukazatelů. Ukazatel NPS (Net Promoter Score – ochota doporučit) za rok 2020 dosáhl u Sberbank hodnoty 68. Index spokojenost s produktem či službou 69 a index spokojenosti s bankéřem 89 procent. Tahounem nárůstu NPS jsou jednoznačně bankéři na pobočkách. Studie ukázala, že klienti Sberbank své bankéře hodnotí nejlépe ze všech bank.

S bankovním poradcem Sberbank byla spokojena většina klientů, kteří s ním v posledním půl roce řešili své finance. Většina klientů Sberbank byla s návštěvou pobočky či poradenského místa spokojena. 56 % klientů pak bylo velmi spokojeno. Toto hodnocení patří dle průzkumu ipsos mezi nejlepší na českm trhu.

Pocity vyvolané koronakrizí ovlivňují též finanční chování Čechů a jejich vztah k bance. Téměř 60 procent uvedlo, že koronavirus představuje hrozbu pro jejich zaměstnání. U 37 procent Čechů došlo k poklesu jejich příjmu v důsledku koronaviru a 15 procent lidí dokonce mělo problémy s úhradou běžných měsíčních výdajů. Lidé proto více a více oceňují pozitivní vztah a důvěru ve svého bankéře. Nejvíce nadšení jsou klienti z bankéřů (často zmiňují i konkrétní jména). Dobře nabízejí a srozumitelně vysvětlují finanční produkty. Zároveň však od klientů zaznívá, že je do jejich pořízení nenutí. Klienti na bankéřích rovněž oceňují jejich profesionalitu, ochotu pomoci i nadšení z práce. To patří k nejčastějšímu důvodu doporučení Sberbank dalším klientům. Spokojeni jsou s nabídkou produktů i rychlostí vyřízení jejich požadavků.

O výzkumu ipsos:

Studie provedená nezávislou agenturou ipsos se zaměřovala na pozici Sberbank na bankovním trhu. Výsledky výzkumu zkoumají spokojenost s bankou, míru doporučení, plány klientů do budoucna a image. Výzkumu se účastnilo 1150 respondentů během prosince 2020.

Sberbank CZ, a.s.

Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.

 

Newsletter