JPMorgan jde s „online“ dobou. Bude šetřit a propouštět

Americká banka JPMorgan Chase & Co plánuje v příštích dvou letech uzavřít na 300 poboček, asi pět procent celkového počtu. Krok je součástí plánu, který má pomoci snížit výdaje o zhruba 1,4 miliardy dolarů (33,9 miliardy Kč) ročně. Plán souvisí i s tím, že klienti čím dál víc používají internetové bankovnictví, takže kamenné pobočky nejsou tolik potřeba, uvedla na dnešní schůzce s investory firma, která je podle objemu aktiv největší bankou ve Spojených státech. Akcie JPMorgan uzavřely dnešní obchodování se ziskem 2,5 %.   

Zatímco v roce 2007 prošlo rukama bankovních úředníků asi 90 procent všech bankovních vkladů, loni to bylo jen 42 procent. Transakce přes pracovníky na přepážkách jsou nyní pro banky jedny z nejdražších. Každé uložení peněz na přepážce stojí JPMorgan kolem 65 centů, což je podle agentury AP více než osminásobek toho, kolik stojí zpracování vkladu přes bankomaty. Vklady uskutečněné pomocí chytrých telefonů stojí banku tři centy.     

JPMorgan měla v uplynulém roce více než 5600 poboček a práci v nich mělo zhruba 46.000 lidí, nepočítaje manažery poboček. Každý rok je navštíví asi 90 procent klientů JPMorgan.     

Podle řídicích pracovníků JPMorgan se pobočky nyní namísto každodenních transakcí více zaměří na poradenské služby, jako je finanční plánování či otevírání bankovních účtů.

Newsletter