Kodiaq si za měsíc bez vyzkoušení objednalo více než tisíc Čechů

listopadu (zvláštní zpravodaj ČTK) – Zhruba měsíc po zahájení předprodeje si nové velké SUV Škody Auto pod názvem Kodiaq závazně objednalo více než 1000 Čechů. Ti přitom ještě neměli možnost si vůz ani vyzkoušet. První auta ke klientům v Česku dorazí v únoru. Během testovacích jízd ve Španělsku to dnes uvedl ředitel Škoda Auto ČR Luboš Vlček.

Kodiaq měří téměř 4,7 metru a disponuje základním zavazadlovým prostorem o velikosti 720 litrů, což je nejvíc ve třídě. V Česku bude dodáván se třemi benzinovými a dvěma dieselovými přeplňovanými motory o objemu 1,4 až 2,0 litry a výkonu 125 až 190 koní. Základní cena vozu je 677.900 Kč.

Jako první Škoda může být Kodiaq dodávaný se třetí řadou sedadel, na která se v pohodě vejdou dvě děti nebo dospělé osoby menšího nebo středního vzrůstu. Jízdní vlastnosti vozu jsou podle motoristického novináře Radka Pecáka vyvážené, i když je při jízdě znát větší výška vozu i hmotnost.

„Vyšší dynamiku jízdy lze čekat u nejsilnějších dvoulitrových agregátů,“ podotkl s tím, že auto není primárně určené pro sportovní jízdu, ale spíše jako rodinný vůz, nebo prostředek pro dopravu na volnočasové aktivity s možností připojení přívěsu o hmotnosti až 2,5 tuny. Pochválil odhlučnění interiéru i kultivovaný chod motorů včetně dieselových.

Kodiaq nabídne uživatelům připojení k internetu prostřednictvím mobilní sítě LTE a vytvořeného Wi-Fi hotspotu ve vozidle. Vedle samotného připojení se zabudovanou SIM kartou si vůz v rámci služby Škoda Connect z internetu získává informace a data pro navigaci a zároveň poskytuje i asistenční služby a vzdálený přístup k datům vozidla. Jednou z funkcí je automatické nouzové volání aktivované například při vystřelení airbagů.

Jednou z nejužitečnějších služeb pomoví navigace jsou online dopravní informace o situaci na zvolené trase, v případě dopravní zácpy pak systém navrhne vhodnou alternativní trasu. Navigace využívá služby Google Earth a Google Streetview.

Aplikace Care Connect pak zahrnuje vzdálený přístup k vozu prostřednictvím chytrého telefonu uživatele. Služba i na dálku informuje o aktuálním stavu osvětlení a stavu paliva v nádrži, o tom, zda má vůz otevřené nebo zavřené dveře a o dalších aspektech. Umí také zobrazit, kde byl vůz naposledy zaparkovaný. Informace o voze si může zákazník najít i na internetovém portále z domácího počítače. Na něm může rovněž konfigurovat služby nebo vytvářet cíle a trasy pro navigaci.

Škoda loni vyrobila přes milion vozů. Má tři závody v ČR, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Zaměstnává 26.600 lidí. Za letošní rok očekává rekordní počet prodaných vozů i rekordní finanční výsledky.

Newsletter