Krize pohonných hmot neutichá a dopravce kvůli růstu cen k 50 korunám trápí otázky lepšího plánování cashflow. Atmosféru podtrhl nedávný protest 700 přepravců. Apelují na vládu premiéra Petra Fialy s posunutím záloh silniční daně a odvodů DPH.
Sledujeme i osobní příběhy dopravců, kteří jsou ze vzniklých komplikací po zdražení značně znepokojení. Dodávkář Jaroslav Kalous, který dosud situaci zvládal sám se svou dodávkou, se například raději rozhodl přejít pod větší skupinu. Plošným řešením situace na trhu práce autodopravců je buď výrazné zdražení, které ale není možné okamžitě převést do zákaznické ceny, nebo lepší plánování cashflow, které skokové zdražení vstupů společně s dlouhou splatností v zásadě vynucuje.
Jenže s cashflow dopravcům zásahy vlády nepomůžou a ti musí hledat odpovědi jinde – ve faktoringu. Tato situace tedy poukazuje na to, že změna v plánování cashflow logistického sektoru je nevyhnutelná. Sestavení dlouhodobé strategie se ale bude odvíjet od následujících týdnů, kdy je trh třeba bedlivě sledovat.
Jaroslav Ton, majitel a CEO 4Trans