Došlo k masivnímu úniku dat ze společnosti easyJet. Ukradeny byly e-mailové adresy a cestovní data 9 milionů zákazníků a podrobnosti o kreditních kartách 2 208 zákazníků. Níže posílám komentář kyberbezpečnostní společnosti Check Point.
„Ukradeno bylo obrovské množství osobních dat, které útočníci mohou použít ke krádežím identity a dalším podvodům. Hackeři budou pravděpodobně s ukradenými daty obchodovat a budou se snažit pomocí cílených phishingových útoků vymámit ze zákazníků další cenné informace,“ říká Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu ve společnosti Check Point.
„Pro hackery je to jenom hra čísel. Mohou jednoduše poslat desítky tisíc e-mailů a i když se povede podvést třeba jen malé procento zákazníků, stále se bude jednat o velmi výnosnou akci. Zákazníci by nyní měli být velmi obezřetní a dávat si pozor na jakékoli e-maily nebo telefonní hovory, které souvisí s krádeží. I když vše bude vypadat věrohodně, neměli by poskytovat žádné další osobní informace. Je potřeba si také dávat pozor na případné podezřelé transakce s kreditní kartou. V uplynulých týdnech jsme viděli prudký nárůst phishingových útoků souvisejících nějak s koronavirovou pandemií. Nepřekvapilo by mě, kdyby při dalších útocích byla zneužita i tato ukradená data,“ dodal Šafář.