Komentář Moore: Maloobchodní tržby zrychlily svůj růst

„Maloobchodní tržby v dubnu výrazně vzrostly. Ukázala to data, která dnes publikoval ČSÚ. Po umírněném růstu, kterému jsme přihlíželi na začátku letošního roku, se tržby v maloobchodě v dubnu meziročně zvýšily o 5,8 %. V březnu přitom jejich meziroční růst činil 3,4 % a v únoru 3,8 %. Meziměsíčně došlo v tržbách v maloobchodě kromě motorových vozidel v dubnu k nárůstu o 1,2 %,“ jmenuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

„O vyšší tempo růstu se v dubnu zasadily především tržby v oblasti prodeje pohonných hmot, které meziročně vzrosty o 12,3 %, vzestup táhl také internetový prodej. Ten ovšem oproti předchozímu měsíci své tempo růstu poněkud zpomalil. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly v dubnu o 10,9 %, zatímco v březnu to bylo o 16,1 %. Dlouhodobě jsou ovšem internetové obchody mezi Čechy velmi oblíbené, věřím tedy, že růst jejich tržeb své tempo opět zrychlí,“ uvažuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

„Tržby za nepotravinářské zboží v dubnu vzrostly o 5,7 %, tržby za potraviny pak o 3,7 %. Když půjdeme do většího detailu, tak vyšší růst tržeb mimo internetového prodeje zaznamenaly také specializované prodejny s kosmetickými a toaletními výrobky. Těm tržby meziročně vzrostly o 11,0 %. Nahoru šly také tržby v prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (dubnový nárůst o 6,7 %, v březnu 5,4 %). To lze považovat za signál poněkud vyššího optimismu spotřebitelů. Výrazně si polepšily také tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které meziročně vzrostly o 4,8 %. Tržby v prodejnách s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím naopak svůj růst mírně zpomalily z březnových 6,1 % na dubnových 5,3 %,“ dodává Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

Petr Kymlička

Newsletter