Komerční bance roste počet klientů, objem vkladů i aktiv od občanů a dále vylepšuje digitální bankovnictví Čistý zisk meziročně vyšší díky snížení opravných položek. Pokračoval růst počtu klientů Komerční banky. Na konci roku měla banka 1,664 milionu klientů, což je meziročně o 10 100 více.
KB zavedla řadu novinek v mobilním bankovnictví, včetně mobilních plateb s Android Pay, spravování platebních karet přes mobil, potvrzování transakcí pomocí obličeje a dále v bankovních aplikacích pro chytré hodinky se systémy Android i pro Apple Watch. Přitom dále posílila bezpečnost digitálních bankovních kanálů.
Vklady klientů ve Skupině KB vzrostly meziročně o 8,9 % na 756,1 miliardy Kč. Z toho vklady občanů v bance rostly ještě rychleji, o 9,3 % na 251,5 miliard Kč.
Aktiva klientů Skupiny KB v podílových fondech, penzijním spoření a životním pojištění stoupla o 8,0 % na 163,9 miliardy Kč. Objem úvěrů poskytnutých klientům Skupiny KB (bez repo operací) narostl meziročně o 1,8 % na 606,1 miliardy Kč. Z toho objem úvěrů občanům na bydlení vzrostl o 6,5 % a spotřebitelské úvěry rostly stejným tempem.
Výnosy na srovnatelné bázi stouply o 0,9 % na 31,1 miliardy Kč. Srovnatelné náklady vzrostly o 1,2 % na 14,2 miliardy Kč. Rozpuštění opravných položek k úvěrům Skupiny dosáhlo 0,4 miliardy Kč.
Srovnatelný čistý zisk vzrostl o 15,2 % na 14,0 miliard Kč. Čistý zisk, včetně mimořádných položek spojených s přeceněním a prodejem budov centrály v tomto roce a příjmu za podíl ve společnostech Cataps a VISA Europe v roce 2016, vzrostl o 9,1 % na 14,9 miliardy Kč.