Evropské i americké výnosy rostou. Dolar oslabila nad 1,0700 za euro, pomohla nad očekávání horší data amerického indexu PMI. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Aktuálně část zisků odevzdává nad tuto hranici.

KPMG Data Festival 2022: Zkrocení zlých dat

Zdroj: KPMG Data Festival

Jubilejní 5. ročník KPMG Data Festivalu se v pátek 14. října 2022 uskutečnil na Vysoké škole ekonomické (VŠE) v Praze a opět zbořil mýty kolem dat a složitosti práce s nimi. Návštěvníkům nabídl pestrý program plný workshopů, interaktivních přednášek, panelové diskuze či keynote přednášky a všichni si tak prohloubili datovou gramotnost. Letošní ročník byl unikátní nejen díky tomu, že se konal fyzicky a bez roušek, ale hlavně proto, že zaznamenal o 100 % více registrací než ročník minulý, a to přes 3000 registrací, což ukazuje, že data zkrátka hýbou světem. Do práce s daty se během dne ponořili návštěvníci z řad studentů, firem, datových odborníků i laiků, kteří chtějí držet krok s aktuálními trendy.

5.ročník KPMG Data Festivalu nabídl účastníkům návod, jak zkrotit zlá data. Věnoval se tématu Data Governance včera, dnes a zítra, kdy odborníci ze zapojených firem ukázali, jak u nich zaváděli Data Governance, probírali cool data nebo budovali vyspělé datové platformy. Návštěvníci měli možnost zjistit, že bohatství budoucnosti jsou ryzí data a spolu s experty si tak uklidili v datových skladech, aby nepřišli o větší zisky a lepší podnikání. V neposlední řadě se Festival zaměřil na nevšední data pro všední dny. Sara Polak provedla datové nadšence přes pyramidy až k robotům, Philip Morris ukázal, jak (ne)probíhá datová transformace a nechybělo ani datové divadlo, které vytváří robot (THEaiTRE).

Alexandra Andiľová z KPMG říká: „Letošní KPMG Data Festival se nad očekávání povedl. Těší nás rekordní účast, která ukazuje, že zájem o data a analytiku roste. Plné přednáškové místnosti, kde se pozorně poslouchalo i vřele diskutovalo, vytvořily příjemné prostředí nejen pro názory zkušených odborníků, ale i pozorných studentů. Děkujeme organizátorům, partnerům, a především účastníkům festivalu a doufáme, že si akci užili stejně jako my.“

„Tento ročník byl zatím jednoznačně nejlepší. Nabitý program, plno návštěvníků. Laťka je nastavena velmi vysoko a my už teď přemýšlíme, jak ji napřesrok přeskočit a přinést zase něco nového a inovativního“, dodává ředitelka Festivalu, Kamila Rychtaříková.

Po dvou letech se na Festival vrátila také manažerská datová hra – ADGAME, v rámci které soutěžící přemýšleli nad řešením business problému, založeném na analýze dat. Panelová diskuze s odborníky ze společností Škoda Auto, KPMG a Avast odpovídala na otázky, zda s daty zacházíme správně nebo zda je umíme zkrotit a vytěžit z nich zlato. A nechyběla ani keynote přednáška, na které Alexandra Andiľová společně s Martinem Matějkou (oba KPMG) ukázali divákům, že vyspělá práce s daty nemusí být sci-fi a prozradili, jak se neztratit v moderních trendech jako self-service nebo Data Democratization.

Atrium Rajské budovy zaplnily partnerské společnosti jako KPMG, Škoda Auto, Fortuna, Dateio, Livesport, Moneta, KOMIX, Adastra, Gooddata, či Enehano a návštěvníci se mohli podívat na reálné ukázky práce s daty velkých firem i startupů. Veletrh zapojených firem nabídl virtuální realitu, řízení kamionu, ukázal psychologickou platformu Talk2amy a Škoda Auto si přivezlo čtvrtku Kodiaqa. Vstup na KPMG Data Festival byl zdarma a jednotlivé části programu se zaplnily již pár dní od spuštění registrací. Učebny na VŠE byly plné k prasknutí. Akci pořádal xPORT Business Accelerator VŠE společně s platformou Data a Business a FIS VŠE.

Newsletter