Krize přinesla nový a levnější trend v zaměstnávání

Pracovní trh se vlivem krize změnil. Na řadu tak přicházejí moderní technologie, které nahrazují personální agentury. Jedním z aktuálních trendů je Gig-economy, tedy správa většího i menšího počtu zaměstnanců dle momentálních potřeb zaměstnavatele. Výsledkem je výraznější efektivita a flexibilita jak pro pracovníky, tak pro zaměstnavatele.

Start-up Grason tento trend využil a přišel s aplikací s názvem GrasonPlan, která se specializuje na hledání a správu flexibilních pracovníků. Kvůli vládním opatřením a zavřeným restauracím, rozšírila firma Grason své zaměření i o další oblasti, jako je retail, logistika, e-commerce a další.

„Na začátku jsme se zaměřili na vytvoření tržiště flexibilních směn v gastronomii, která ale jako obor s příchodem krize víceméně padla. Přemýšleli jsme, jak trhu pomoci, věděli jsme, že je naše řešení a zkušenosti transformovatelné do dalších odvětví. Vytvořili jsme proto novou aplikaci GrasonPlan. Naše aplikace umí pracovníky najít a směny jim naplánovat. Manažer se tak nikdy nemusí stresovat, jestli má na směně dostatek personálu,vysvětluje Karel Mařík, spoluzakladatel Grasonu.

Méně papírování a lepší plánování

Pro vykrývání špiček pracujeme často s brigádníky. Naráželi jsme na velkou administrativní i organizační náročnost při plánování a obsazování směn brigádníky. Aplikace GrasonPlan toto skvěle řeší, na volné směny brigádníky nejen upozorní, ale rovnou je obsadí. Technologie tak převzaly velký kus práce a my se můžeme věnovat dalším důležitým věcem,“ říká Kamil Demuth, šéf online farmářského tržiště Scuk.cz.

Flexibilita je v dnešní době důležitá jak pro firmy, tak i pro pracovníky z řad mileniálů, ale i těch zkušenějších. Lidé chtějí pracovat méně a sami si určovat kdy. Zároveň touží být nezávislí na jednom zaměstnavateli a vyzkoušet si více pracovních pozic.

Takto pracuje například Eva Novotná, která z restaurací přešla na práci ve skladu: „Baví mě chodit mezi podniky, kde poznám nové prostředí a nové lidi. Gastronomie je srdcovka, neplánuji ji do budoucna opustit, ale neznamená to, že se do skladů nevrátím, je to fajn přivýdělek a příležitost si občas vyčistit hlavu.

Grason založili v roce 2018 Karel Mařík a Jarmila Kowolowská. Služba začínala v gastronomii a nyní přináší flexibilitu a spolehlivost celému trhu práce. Mezi klienty patří např. gastronomická síť Together, Lokál, Scuk.cz, Vnitroblock, Červený Jelen, kavárna Smetana Q, Pizza Nuova, AZ Catering, Datart.

 

Newsletter