Kyndryl: Rok na scéně

Zdroj: Kyndryl

Spravované infrastrukturní služby. Tak se vlastně jen něco málo před rokem jmenovala společnost Kyndryl. Byla totiž ještě součástí IBM. V listopadu loňského roku se ale z Kyndrylu stal samostatný technologický gigant s 90 tisící zaměstnanci po celém světě. Dnes, po roce od svého osamostatnění, už je z Kyndrylu nepřehlédnutelný globální technologický brand, který své klienty provádí procesem digitální transformace.

„Vstupovali jsme na trh sice jako nová firma, ale klienty a kvalitní lidi jsme už měli. Asi se nestává často, aby firma začínala rovnou s 90 tisící zaměstnanci. Ale to na nás bylo právě výjimečné: know-how jako velká korporace, ale obratnost nového podniku,“ říká šéf české pobočky Kyndryl Jiří Batěk.

Podle něj byly ze startu pro společnost nejdůležitější dvě věci: stávající klienti a vlastní lidi. Dle Baťkových slov není nikdy jisté, jak na takovou změnu zareagují klienti zvyklí na brand IBM. „Teď s odstupem roku už můžeme hrdě říct, že jsme nepřišli o jediného klienta. Kromě toho od nás neodcházeli naši lidi, nastavení firemní kultury pro nás hned od začátku bylo velmi důležité,“ podotýká Batěk.

To se propsalo třeba i do přístupu k zaměstnancům v České republice. Kyndrylu se daří například i v muži dominovaném odvětví IT držet zastoupení žen ve firmě kolem 33 procent, což na úrovni trojnásobku národního průměru. V brněnském Zákaznickém inovačním centru mají zase výborné zkušenosti s řešením mateřské a návratem maminek i tatínků zpět do zaměstnání. Zaměstnanecké benefity jsou v Kyndrylu vysoce nad požadavky dané státem.

To vše je ale možné hlavně kvůli tomu, že firmě vychází sázka na byznys model postavený na modernizaci a zároveň zjednodušení IT systémů svých klientů. Zprvu to bylo právě zjednodušení, které musela firma provést. Po IBM zdědila na tisícovku různých systémů, které musela „sešněrovat“ pod jednu platformu. Cílem bylo vytvořit maximálně zjednodušený systém, který bude stále poskytovat potřebný výkon.

Jsou přitom oblasti, ve kterých se stal Kyndryl v podstatě přes noc světovým lídrem. Jde třeba o technologii mainframe, na které v současnosti běží většina finančních transakcí. V jádru jde o desítky let starou technologii, kterou ale Kyndryl drží na současném standardu a převádí na ní i ty nejmodernější technologie jako umělou inteligenci nebo cloud. Zvláště v odvětví finančních služeb klienti oceňují, že jde o zdaleka nejbezpečnější způsob, jak spravovat svá IT aktiva.

Podstatnou součástí prvního roku života firmy bylo navazování partnerských vztahů. „Byl jsem příjemně překvapený, jak se nám podařilo uzavírat partnerství i tam, kdy by člověk očekával převážně konkurenci,“ říká Jiří Batěk.

To se týká těch největších hráčů v technologických oborech: Google, Microsoft, IBM, Lenovo, Oracle, Amazon, Cisco, Dell, Nokia a řada dalších. Je to přitom jen něco málo přes rok, kdy by byly tyto firmy chápány jako přímá konkurence.

Zatím posledním krokem v rozvoji firmy bylo zúročení desítek let zkušeností a know-how. Proto letos  vznikl Kyndryl Consult, služba zaměřená na řešení procesu digitalizace na míru už od samého začátku.

Newsletter