Letuška.cz: Obrat za červenec a srpen meziročně vzrostl o 62 %

Letenkový portál Letuška.cz v srpnu zaznamenal historický úspěch, kdy prodal 30 483 letenek a poprvé tak v měsíci srpnu překročil hranici 30 tisíc prodaných letenek. Za oba prázdninové měsíce si Češi u Letušky.cz koupili téměř 60 000 letenek. Obrat společnosti za červenec a srpen díky tomu meziročně vzrostl o 62 % na 523 milionů korun. Čísla shrnující letní měsíce potvrzují rekordní zájem Čechů o cestování a jeho stále vzrůstající trend.

Ve srovnání s loňskem narostl v červenci počet vystavených letenek o 71 % a v srpnu o 48 %. Obzvlášť se přitom dařilo internetovému prodeji, který je u českých zákazníků stále oblíbenější. „Očekáváme, že na podobné vlně se ponese i září, kdy si budou chtít Češi užít konec léta potažmo začátek podzimu za výhodnější ceny,“ řekl Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz.

Cestování nahrává celková ekonomická situace a s ní i klesající cena letenek. „Ta se v létě usadila na 8 910 korunách, což bylo o 500 korun méně než vloni, především díky sílící koruně, vzrůstající konkurenci dopravců a velké kapacitě míst. V srpnu se přitom létalo o stokorunu dráž než v červenci,“ řekl Trejbal. Vliv na to podle něj měla souhra několika faktorů, především zvýšený prodej letenek na dálkové lety, zejména do Asie, čemuž přispělo i otevření nové linky QATAR Airways a navýšení kapacity letů společnosti EMIRATES. „Nejvíce letenek jsme prodali v neděli 27. srpna v rámci jednodenní cenové akce, kdy zpáteční letenky do USA začínaly na 3 tisících korun včetně poplatků,“ doplnil Trejbal.

Z pomyslného trůnu prázdninových destinací letos Londýn sesadil Paříž, která vládla evropským metropolím loni. Při jejich výběru jsou Češi spíše konzervativní. Za Londýnem letos z evropských letišť následovala Paříž, Amsterdam, Barcelona, Frankfurt a Řím. Za hranicemi starého kontinentu vyhledávali Češi nejčastěji Moskvu, Bangkok, Dubaj a New York. Skokany roku se u Letušky.cz staly chorvatský Split a bulharský Burgas, k jejichž popularitě v letošní sezóně přispěly nebývale nízké ceny letenek.

O společnosti ASIANA a portálu Letuška.cz
Cestovní agentura ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl spuštěn v roce 2001 jako první online prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Letuška.cz byla první start-up ve svém oboru v ČR a naučila Čechy nakupovat letenky přes internet. Letuška.cz svým zákazníkům nabízí veškeré možné služby spojené s cestováním po celém světě.

Newsletter