Livesport hlásí nový rekord. Katar ho dotáhl ke 116 milionům uživatelů

Fotbalový šampionát v Kataru možná budí spoustu kontroverzí, ale zájem fanoušků z celého světa o něj je obrovský. Ukazují to data české technologické společnosti Livesport, jejíž weby a aplikace navštívilo během listopadu přes 116 milionů lidí. Přední světový poskytovatel rychlého sportovního zpravodajství tak zaznamenal nejlepší měsíc ve své více než patnáctileté historii.

Mistrovství světa ve fotbale bývá za normálních okolností sportovní událostí roku, ale na to letošní se v Livesportu dívali trochu skepticky. „Z rozhodnutí posunout termín turnaje na dobu, kdy běžně vrcholí podzimní sezona, jsme moc radost neměli. Pro nás jsou klíčová ligová kola velkých fotbalových soutěží a kvůli Kataru fanoušci o několik z nich přišli,“ vysvětluje co-CEO Livesportu Patrik Dzurenda. Obavy společnosti, která fanoušky po celém světě zásobuje živými sportovními výsledky z více než 35 sportů a nově i plnoformátovým sportovním zpravodajstvím, se nicméně nepotvrdily.

„Pět říjnových víkendů nám teď na podzim přineslo nový rekord, 106 milionů uživatelů. Listopad ale vzápětí překonal naše nejoptimističtější očekávání. Nic takového jsme nezažili, protože mistrovství světa se hraje vždycky až po konci sezony. Teď se ukázalo, že kombinace klubového fotbalu a největší sportovní události funguje, protože k nám v jednom měsíci přivede všechny typy fanoušků. Díky tomu se nám návštěvnost meziročně zvedla o 22 procent a nedávný rekord jsme posunuli na 116 milionů uživatelů,“ dodává Dzurenda.

Od zpravodajství si Livesport slibuje nové uživatele
Nebývale vysoký globální zájem o turnaj v Kataru potvrzují i údaje z Google Trends. Špička vyhledávání fráze „World Cup“ během minulého MS je na 70 % hodnoty z letošního šampionátu.

„Naše globální síť Flashscore má svou lokální verzi ve více než 40 zemích a listopad byl rekordním měsícem pro polovinu z nich. Hodně se proměnilo i pořadí  nejsledovanějších zápasů v naší historii. Do začátku šampionátu bylo na prvním místě loňské utkání Manchesteru United s Young Boys Bern v Lize mistrů. Dnes už je před ním dalších 26 zápasů, přičemž novým rekordmanem je překvapivá porážka Argentiny se Saúdskou Arábií. Tu u nás sledovalo přes 14 milionů fanoušků,“ prozrazuje Patrik Dzurenda.

Zároveň s návštěvností globálně roste Livesportu i počet zobrazení na webu a v aplikacích. V listopadu se toto číslo zastavilo těsně pod hranicí 20 miliard. K tomu přispělo i sportovní zpravodajství, které Livesport odstartoval ve více než 10 zemích.

„Nový, zpravodajský pilíř naší služby jsme v České republice spustili už na konci léta. Naší ambicí ale bylo mít zpravodajství připravené před Katarem na 13 trzích a také na globálním projektu Flashscore – a to se nám podařilo,“ říká Alan Záruba, Chief Digital Content Officer Livesportu.

„Během šampionátu uživatelům nabízíme unikátní mix zpravodajství, jehož součástí jsou statistické analýzy, vizualizace zápasových údajů, multimediální obsah, blogy odborníků nebo živé audiokomentáře ze všech zápasů. Naší velkou výhodou je, že díky síti 14 redakcí můžeme mezi jednotlivými zeměmi sdílet informace a zajímavé sportovní příběhy. A Katarem to pro nás samozřejmě nekončí, naopak. Je to začátek cesty, jak získat i ty sportovní fanoušky, které bychom jen sportovními výsledky a statistikami neoslovili,“ dodává Alan Záruba.

Livesport je jedním z předních světových poskytovatelů sportovních informací. Ryze česká technologická společnost se sídlem v Praze vyvíjí weby a aplikace se sportovním obsahem už od roku 2006. Vlajkovou lodí Livesportu je globální síť Flashscore (Livesport.cz je její českou verzí), která fanouškům přináší rychlé zpravodajství z více než 35 sportů. Aktuální výsledky, zprávy, statistiky a další sportovní obsah ve více než třiceti světových jazycích vyhledává v síti Flashscore měsíčně přes 100 milionů unikátních uživatelů z celého světa. Některou z aplikací společnosti si do svých mobilních zařízení stáhlo přes 120 milionů sportovních fanoušků.

Newsletter