Majitel KFC podruhé snížil výhled zisku po skandálu v Číně

Americká společnost Yum Brands, která provozuje řetězce s rychlým občerstvením Taco Bell, Pizza Hut a KFC, podruhé snížila odhad zisku za celý rok. Společnosti uškodily horší tržby v Číně, kde se v létě potýkala s potravinovým skandálem. Akcie společnosti klesly po oznámení firmy v prodlouženém obchodování v noci na dnešek o více než šest procent. V dnešním premarketu titul ztrácí 4,4 %.

Společnost uvedla, že u zisku za celý rok očekává „střední jednociferné“ tempo růstu, což by představovalo údaj zhruba v rozmezí od čtyř do šesti procent. Odhad je tak výrazně horší než původní prognóza růstu o nejméně 20 procent. Firma ji během roku ale už jednou snížila, a to na šest až deset procent.     

Řetězce rychlého občerstvení KFC a Pizza Hut i konkurenční McDonald’s v Číně v létě čelily skandálu, že do svých výrobků zpracovávaly maso s prošlou lhůtou trvanlivosti. Prošlé hovězí a kuřecí maso jim podle médií dodávala místní společnost Husi Food.    

Yum působí ve více než 125 zemích. Čína má na jeho celkových tržbách více než poloviční podíl. Restaurace KFC v Číně již zákazníky vyzvaly, že pokud mají strach jíst jejich smažené kuřecí, mohou do více než tisícovky jejích kuchyní a ke dvěma dodavatelům přijít na prohlídku.

Newsletter