Tržby v českém maloobchodě v únoru vzrostly meziročně o 7,2 %, po 6,8% růstu v lednu. Po očištění o prodej aut se prodeje zvýšily o 6,3 procenta. Jde o nejrychlejší tempo růstu od října 2008, uvedl dnes Český statistický úřad. Lidé utráceli více zejména za pohonné hmoty. Nejvíce vzrostly tržby internetovým prodejcům, naopak menší zájem zákazníků zaznamenali prodejci oblečení a bot.
Meziměsíčně a po očištění o sezónní vlivy tržby v maloobchodě klesly, reálně o 0,1 %. Meziročně se tržby zvýšily o 6,3 %, a to jak očištěné, tak i neočištěné o kalendářní vlivy.
Nejvíce rostly tržby podnikům prodávajícím zboží prostřednictvím internetu či zásilkové služby (o 25,2 %) a specializovaným prodejnám s počítačovým a komunikačním zařízením (o 21,7 %). K celkovému růstu tržeb přispěl také prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 7,7 %), výrobků pro domácnost (o 6,9 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 6,7 %) a potravin v nespecializovaných i specializovaných prodejnách (o 3,3 %, resp. o 1,1 %). Naopak nižší zájem spotřebitelé projevili o nákupy ve specializovaných prodejnách oděvů a obuvi (o 1,6 %).