Méně rutiny, více času na hosty. Technologie Mews zastoupí měsíčně až 12 členů hotelového personálu

Digitalizace recepcí zefektivňuje rutinní úkony hotelových recepčních, zjednodušuje administrativu a umožňuje personálu věnovat více času hostům – to ukázala data českého scaleupu Mews, jehož technologie pomohly hotelům ušetřit téměř 5 tisíc hodin,[1] které věnují administrativní práci, a plnohodnotně tak zastoupit až 12 zaměstnanců na plný úvazek.

„Pohostinství se bez mezilidské interakce neobejde. Je proto logické, že se hotely po celém světě stále více přiklánějí k využívání moderních digitálních technologií, které jim pomáhají automatizovat rutinní úkoly, šetřit velké množství času a zlepšovat tak zákaznickou zkušenost,“ vysvětluje Matt Welle, CEO Mews.

Matt Welle

Více času na hosty

Data Mews, publikovaná v IDC White Paper, ukázala, že jejich technologie pomohly k zefektivnění rutinních úkonů hotelového personálu až o 24 %.[2] Taková úspora času může podle českého scaleupu představovat ekvivalent 12 zaměstnanců na plný úvazek. Úspora tak dává personálu o 35 % více času, který mohou věnovat hostům a zlepšovat zákaznickou zkušenost. „Technologie má však potenciál zkvalitnit nejen pobyt hostů, ale i samotnou práci personálu,“ dodává Welle a současně poukazuje na aktuální problém rostoucí fluktuace zaměstnanců, který v segmentu pohostinství meziročně vzrostl o 10 %.

Jednou z oblastí, které Mews hotelům pomáhá zefektivňovat, jsou platby. Ty automatizace pomáhá urychlit, zabezpečit a minimalizovat riziko chyb. Hotelům tak umožňuje například autorizovat kreditní karty ještě před příjezdem hostů, zajistit plynulejší check-in a minimalizovat tak případy, kdy host do hotelu nedorazí.

„Odbavení na recepci je prvním dojmem, který si z návštěvy hotelu obvykle odnášíme. Pokud má personál možnost ušetřit i pouhých pět minut času a věnovat se osobně hostům, můžeme zásadním způsobem zlepšit jejich zážitek z pobytu,“ komentovali pro IDC v jednom z hotelů, který se průzkumu účastnil.

[1] Data Mews červen–srpen 2024: User Disengagement Report

[2] IDC Business Value White Paper, sponzorováno Mews, Business Value of Mews Hospitality Cloud with Mews Payments, doc #EUR252407824, září 2024

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 5 000 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub a Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností Hotel Tech Report, stejně jako Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii.

Newsletter