Mews, přední operační systém pro hotelnictví a sdílené prostory, oznamuje akvizici americké AI společnosti DataChat. Tento krok představuje zásadní posun v dlouhodobé misi Mews vyvíjet plně autonomní hotelové systémy založené na umělé inteligenci. Integrace technologie DataChat umožní hotelům rychleji pracovat s daty, automatizovat provozní rozhodování a zvýšit efektivitu bez nutnosti technických znalostí. Tento krok navazuje na globální růstovou strategii Mews a posiluje její technologické schopnosti. Společnost tak uskutečnila již čtrnáctou akvizici, z toho třetí v letošním roce.

„Každá interakce hosta, od první rezervace až po odhlášení, generuje data, díky nimž patří hotelnictví mezi nejvíce datově orientovaná odvětví. Skutečný přínos spočívá v jejich efektivním využití pro chytřejší a lépe řízený provoz. Díky DataChat se posouváme od nástrojů, které pouze podporují práci hotelů, k inteligentním platformám, které se v reálném čase učí a zlepšují na základě interakcí. Tento krok přibližuje Mews budoucnosti autonomních hotelových technologií,“ uvádí Richard Valtr, zakladatel Mews.
Vývoj autonomního operačního systému pro hotelnictví
Akvizice DataChat představuje zásadní posun v dlouhodobé misi Mews vyvíjet autonomní hotelové systémy založené na umělé inteligenci. Integrace technologie DataChat urychlí vývoj inteligentních agentů, kteří budou samostatně řídit klíčové oblasti hotelového provozu, jako jsou rezervace, distribuce, řízení výnosů, provozní plánování nebo péče o hosty. Díky tomu bude možné automatizovat rutinní procesy, zvýšit efektivitu a umožnit personálu věnovat více času práci s hosty.
„V DataChat jsme vyvinuli technologii, která překonává propast mezi lidským porozuměním a schopnostmi strojů. Díky kombinaci konverzačního rozhraní a datové analytiky vytváříme agenty, kteří rozumějí záměru uživatele, dokážou pracovat s různými datovými zdroji a jednají autonomně. To přinese do hotelnictví vyšší efektivitu i lepší personalizaci služeb. Hotely využívající Mews tak získají odpovědi na provozní otázky bez nutnosti složitého vytváření nebo analyzování reportů,“ doplňuje Viken Eldemir, CEO společnosti DataChat.
Zrychlení inovací díky Mews Ventures
Akvizice potvrzuje závazek Mews Ventures pokračovat ve strategických investicích, které rozšiřují technologické možnosti společnosti a její působnost na trhu. Díky patentovaným analytickým technologiím a frameworkům pro práci s přirozeným jazykem od DataChat výrazně urychlí Mews rozvoj své AI strategie s cílem pomáhat hotelům zvyšovat výnosy a optimalizovat náklady.
S tím, jak hotelový průmysl stále více využívá automatizaci a rozhodování podporované umělou inteligencí, tato investice posiluje pozici Mews mezi technologickými lídry a přibližuje ji vizi operačního systému postaveného na umělé inteligenci a autonomních agentech, kteří se průběžně zdokonalují a zvyšují kvalitu služeb v hotelnictví.
Více o Mews
Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 12 500 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub či Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností HotelTechReport, získal také tituly Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost Mews má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii. V roce 2025 získal Mews dalších 75 milionů dolarů od investiční firmy Tiger Global. Firma zároveň rozšířila své působení v Asii, Pacifiku a Británii díky akvizici novozélandské Clarity Hospitality. V HotelTechAwards si navíc potřetí odnesla titul nejlepšího PMS na světě a nově získala titul „leader“ v prestižním hodnocení IDC MarketScape: Worldwide Hospitality Property Management Systems 2025.
Více o DataChat
Společnost DataChat, založená týmem zkušených odborníků na umělou inteligenci a datovou vědu, patří k lídrům v oblasti zpracování přirozeného jazyka (z anglického natural language processing – NLP) a datové automatizace. Tyto funkce se využívají hlavně v retailu, finančních službách a telekomunikacích. Její platforma pro takzvanou konverzační analytiku umožňuje uživatelům pracovat s firemními daty pomocí běžného jazyka a automaticky vytvářet analýzy, workflow a prediktivní modely, bez nutnosti znalosti programování.

