Americké výnosy klesají. Dolar zpevnil zpět pod 1,1400 za euro. Koruna se obchoduje kolem 25,00 za euro. Proti dolar se po oslabení drží nad 22,00.

Mikromobilita přebírá otěže. DUCKT uzavírá smlouvu na pilotní projekt v Paříži

Inovátor infrastruktury pro mikromobilitu DUCKT dnes oznamuje, že získal pilotní projekt instalace 150 doků, zámků a napájecích bodů v pařížské čtvrti Paris Rive Gauche. Cílem projektu je ukázat, jak může univerzální nabíjecí infrastruktura a využití mikromobility vést ke snížení negativních dopadů na klima ve městě. Dnes ráno se konala slavnostní akce pořádaná společností Paris & Co, inovační laboratoří pařížského magistrátu prostřednictvím její experimentální pobočky Urban Lab.


Po reakci na výzvu pařížského magistrátu k experimentování ve spolupráci s akcelerátorem pro udržitelné energie EIT InnoEnergy bude ve druhém čtvrtletí 2021 nasazen systém univerzálního nabíjení. DUCKT nabízí městu a uživatelům e-mobility způsob, jak pomoci uspořádat veřejný prostor, snížit provozní náklady, a poskytuje jednoduché a bezpečné univerzální nabíjecí stanice. Adaptabilní řešení lze zapojit do reklamních ploch, autobusových zastávek či pouličního osvětlení a zajistit tak zdroj energie pro nabíjení elektrozařízení.

Marc-Antoine Réol, oblastní manažer pro Francii ve společnosti DUCKT, říká: „Paříž byla ideální město k prokázání síly našeho řešení. S téměř 15 000 elektrickými skútry v ulicích budou městské vyhlášky směřovat k urychlenému zavádění mikromobility. Cílem tohoto experimentu je poskytnout takovou infrastrukturu, která propojí veřejnou dopravu a sdílenou mikromobilitu. Tato iniciativa podporuje přání starosty Paříže omezit používání automobilů ve městě na minimum a naplnění cílů ambiciózního projektu ‚15minutové město‘, jehož cílem je umožnit Pařížanům plné využití ulic a dostupnost všeho podstatného a potřebného do patnácti minut.“

Od roku 2024 nebudou moci řidiči v Paříži používat dieselová auta a do roku 2030 budou zakázána auta na plynový pohon. Výzkum společnosti Lime prokázal 15% nárůst počtu výletů na elektrických kolech a skútrech ve městě a 65% nárůst ujeté vzdálenosti od února do června 2020.

Hortense Becheux, manažerka prodeje pro Francii v EIT InnoEnergy, dodává: „Mikromobilita se dostává do popředí, protože Paříž a další velká města jako Barcelona a Londýn dekarbonizují. Myslíme si, že DUCKT nabízí něco opravdu jedinečného – řešení je postaveno tak, aby bylo přizpůsobivé a ekologické. To znamená, že může dokonce vyrábět vlastní energii prostřednictvím fotovoltaiky. Cílem EIT InnoEnergy je urychlit energetickou transformaci a díky naší podpoře DUCKT víme, že již dnes společně dokážeme přinést smysluplnou změnu.“

O své dlouhodobé spolupráci s EIT InnoEnergy Réol uvádí: „Hluboké znalosti EIT InnoEnergy o francouzském trhu, komerční podpora a dlouholeté zkušenosti s podnikáním v oblasti udržitelné energie hrály zásadní roli v naší schopnosti využít této příležitosti.“

Jakmile pilotní program poběží 12 měsíců, lze zvážit jeho komerční zavedení po celém městě.

O EIT InnoEnergy

EIT InnoEnergy je hlavní hnací silou inovací a podnikání v oblasti udržitelné energie v Evropě i mimo ni.

EIT InnoEnergy poskytlo investice a služby s přidanou hodnotou přibližně 380 začínajícím společnostem zabývajícím se udržitelnou energií, z toho více než 30 v oblasti skladování energie, včetně největších hráčů, jako jsou Northvolt, vertikálně integrovaný výrobce udržitelných baterií, či Skeleton Technologies, globální lídr v oblasti ultrakondenzátorů.

V návaznosti na mandát Evropské komise vede EIT InnoEnergy od roku 2017 průmyslový proud Evropské aliance baterií, což je iniciativa Evropské komise k vybudování silného a konkurenceschopného evropského odvětví baterií.

EIT InnoEnergy bylo založeno v roce 2010, investovalo 560 milionů eur do udržitelných energetických inovací a je podporováno Evropským inovačním a technologickým institutem (EIT).

Newsletter