Více jak dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku, s číslem 9 185 aut předběhnout prodeje za celý minulý rok. Do konce prosince Mototechna plánuje atakovat hranici 12 000 aut, která by znamenala meziroční nárůst až o 30 %. Značka Mototechna patří do skupiny AURES Holdings, jejíž součástí je i síť autocenter AAA AUTO.
„V průběhu tohoto roku prodáme každý měsíc v průměru o 355 zánovních aut víc než vloni, proto věřím, že v dalších dvou měsících naplníme cíl 12 000 prodaných aut. K tomuto výsledku máme již dobře nakročeno. Po dorovnání loňských výsledků na 9 185 aut jsme v tomto měsíci prodali již dalších 721 zánovních vozů. V současnosti jsme tak na čísle 9 906. Další prostor k růstu vidím v zavádění inovací v oblasti prodeje, služeb a nových projektů, které pro nás vyvíjí inovační laboratoř AuresLab a v Mototechně je testujeme. Věřím, že tento přístup nám pomůže v roce 2019 dosáhnout minimálně stejného nárůstu jako letos, a v případě pokračujících příznivých ekonomických podmínek prodeje ještě zvýšit,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AURES Holdings, pod kterou spadá značka Mototechna. Ve srovnání s rokem 2013 plánuje Mototechna v České republice a na Slovensku prodat v letošním roce až o 160 % zánovních aut víc.
Nejprodávanějším modelem zánovních aut v Mototechně u nás je Škoda Fabia, kterou následuje Škoda Rapid a Hyundai i30. Ve srovnání s loňským rokem nedošlo na prvních třech příčkách k žádné změně. Nadále roste zájem převážně o SUV a MPV na úkor hatchbacků a sedanů. Oblíbené jsou také vozy ve verzi kombi, které si drží třetí pozici. V případě zánovních automobilů motoristi preferují nejvíce manuální převodovku (81 %) a provedení v benzínu (74 %). Zájem o naftová vozidla klesá na úkor alternativních paliv, která se těší stále větší oblibě.