Češi stále dávají při výběru rychloobrátkového zboží přednost českým značkám s mnohaletou tradicí. Tuzemské značky byly zvoleny coby nejdůvěryhodnější ve více než polovině kategorií soutěže Nejdůvěryhodnější značka, kterou pořádá skupina Atoz Marketing. Do ankety vedené agenturou STEM/MARK se zapojilo 4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů hodnotil téměř 600 značek v 60 kategoriích.
Kategorii rychloobrátkového zboží vévodila značka Kofola, která si stále udržuje své přední postavení před nápojovými giganty, jakými jsou Coca-Cola či Pepsi. Světové lídry v oblasti alkoholu porazila letos v této kategorii stálice české scény, tradiční značka Božkov. A tuzemským značkám dává spotřebitel přednost i při výběru mléčných dezertů a jogurtů, kde zvítězily Pribináček a Mlékárna Kunín.
U čisticích prostředků potvrdili spotřebitelé opět nejvyšší důvěru v tradiční značku Savo, zatímco v ostatních drogistických a kosmetických kategoriích vedou spíše zahraniční značky jako Nivea, Ariel, Colgate nebo Vichy.
U obuvi a automobilů zabodovaly české značky Baťa a Škoda. Úspěch slaví i Samsung, který porazil konkurenci jak v kategorii mobilních telefonů a tabletů, tak i mezi televizemi. Svou pozici obhájily rovněž Alza.cz, která letos vyhrála ve dvou kategoriích, širokosortimentních e-shopů a prodejců elektra, a Dr. Max mezi lékárnami.
Své vítězství obhájily také Lidl ČR jako nejdůvěryhodnější maloobchodní řetězec, dm drogerie markt mezi drogeriemi, OBI Česká republika v kategorii hobbymarketů a značka Shell Czech Republic, která byla zvolena nejdůvěryhodnější sítí čerpacích stanic. České značky spotřebitelé podpořili i v kategoriích dodavatelů energií, cestovních kanceláří, bank a pojišťoven, kde zvítězily firmy ČEZ, Čedok, Česká spořitelna nebo Česká pojišťovna.