Americké výnosy na začátku týdne rostly. Dolar krátce oslabil nad 1,1550 za euro, poté část ztrát smazal. Koruna krátce zpevnila pod 25,00 za euro. Proti dolaru nabrala zisky pod 21,80.

Nejrychleji rostoucím trhem na internetu je drogerie

Prodej drogerie a kosmetiky na internetu loni vzrostl o 20 až 30 procent. Počet nakupujících se zvýšil o desítky procent a rostoucí poptávka přilákala nové obchodníky. Podobný růst se čeká i letos. Vyplývá to z informací firem. Celý internetový trh vzrostl o 17 procent na 135 miliard Kč a drogerie patřila mezi čtyři nejžádanější segmenty.

Drogerie je nejrychleji rostoucí online trh nejen v ČR, ale i v celé Evropě. Podle statistik tvoří zhruba 73 procent zákazníků ženy ve věku 22 až 47 let. Nejvíce objednávek přichází z menších měst a vesnic, kde nejsou kamenné prodejny schopné zajistit tak široký sortiment, jaký nabízí internetové prostředí. Na velká města připadá zhruba třetina všech nákupů, z toho 23 procent na Prahu.

„Stále více zákazníků nakupuje drogerii a kosmetiku online a do trhu začínají investovat i další hráči, kteří se zaměřovali primárně na kamenné prodejny. V roce 2019 očekáváme masivnější nárůst podílu online prodejů na trhu, právě vzhledem k vyššímu povědomí zákazníků a masivnějším kampaním více hráčů,“ uvedl obchodní ředitel internetové drogerie Ageo.cz Aleš Urbánek.

Své kampaně v rámci internetového prodeje realizují stále více jak prodejci, tak i výrobci. Trendem jsou přitom ekologické výrobky nebo bio produkty. Například na Ageo aktuálně běží kampaně s Unilever, Henkel, Nivea, Sarantis nebo Madel.

Česká e-commerce se podle Asociace pro elektronickou komerci v minulém roce podílela na celkovém maloobchodu více než 11 procenty. Zákazníci měli vedle drogerie zájem o sportovní vybavení či hračky. Hlavními tahouny zůstávají elektronika, mobilní telefony či počítače a notebooky. Daří se ale také módě a velký boom zažívá nadále prodej potravin on-line. Také v roce 2019 budou růst především segmenty denní spotřeby, které se Češi učí postupně v e-shopech nakupovat.

Newsletter