Český telekomunikační úřad (ČTÚ) je v prodlení s rozhodováním spotřebitelských sporů. Firma O2 Czech Republic evidovala v polovině loňského prosince více než 13.000 zahájených správních řízení, u kterých nebylo ani po šesti měsících vydáno žádné rozhodnutí. Operátor proto vyzval regulátora, aby spory rychle rozhodnul. ČTÚ nařčení operátora z nečinnosti odmítá.
Podle O2 má ČTÚ podobný počet neskončených řízení i v případě ostatních operátorů. Výši škody, která kvůli nečinnosti Českého telekomunikačního úřadu operátorům vzniká, odhadla firma na stovky milionů korun.
„ČTÚ důrazně odmítá nařčení operátora O2 z nečinnosti. Ročně vyřídíme přibližně trojnásobně více návrhů, než od operátorů přijmeme. Daří se nám tak postupně snižovat zátěž historicky pramenící z dřívějšího zastaveného převodu této agendy na obecné soudy,“ sdělil mluvčí ČTÚ Martin Drtina.