Od kimchi k revoluci v domácím vaření – Živina v roce 2024 rostla a získala tisíce nových zákazníků

Česká společnost Živina, která vstoupila v roce 2021 na trh s korejským kimchi, pokračuje už několik let po sobě v růstu. V roce 2024 zaznamenala meziroční nárůst o 52 % a získala 22 000 nových zákazníků. V loňském roce si zákazníci z Živina omáček na vaření připravili více než 800 000 porcí. Mezi největší úspěchy minulého roku patřil start prodeje českých omáček. Závěr roku byl oproti třetímu kvartálu čtyřnásobně silnější a růst pokračuje i v lednu a únoru 2025, kdy prodeje trojnásobně překonaly loňský začátek roku. Živina tak postupně vytváří největší síť domácích restaurací v Česku.

„První polovina roku byla náročnější kvůli opožděnému dodání strojů, což ovlivnilo naše výsledky. Ve druhé polovině roku se nám ale podařilo situaci otočit a dosáhnout výrazného zlepšení. Oproti minulému roku jsme i tak zaznamenali 52% růst. Obrat v posledním kvartálu 2024 byl dokonce čtyřikrát vyšší než v tom předchozím a růst pokračuje i v roce 2025 – hned v lednu a únoru jsme překonali loňský výsledek, a to skoro trojnásobně. To jasně ukazuje, že Češi mají o kvalitní domácí jídlo stále větší zájem,“ říká Martin Kudera, zakladatel a CEO Živiny.

Živina dobývá české kuchyně
V roce 2024 si zákazníci z omáček na vaření od Živiny připravili více než 800 000 porcí domácího jídla. Mezi největší úspěchy loňského roku patřily české omáčky na vaření, které Živina uvedla na trh teprve v loňském roce, ale už teď mají pevné místo v kuchyních jejích zákazníků. Jejich obliba neustále roste, a proto společnost v roce 2025 plánuje zavést další novinky inspirované chutěmi, které jsou v českých domácnostech nejvíce oblíbené. Zároveň pokračuje v rozvoji nabídky základů pro světové kuchyně, díky nimž si lidé mohou snadno připravit autentická jídla z různých koutů světa. Tento zájem jen potvrzuje, že lidé chtějí vařit jednoduše, rychle, ale bez kompromisů v kvalitě a chuti.

„Dnešní doba je rychlá a lidé často nemají čas trávit hodiny v kuchyni, ale zároveň nechtějí dělat kompromisy v kvalitě jídla. A právě tady přichází Živina. Díky našim produktům si mohou doma snadno připravit jídlo, které chutná jako z prvotřídní restaurace. Zastáváme roli šéfkuchaře, který doladí chuť základu k dokonalosti, ale také kuchařského týmu, který odvede tu nejnáročnější část přípravy. Stačí otevřít skleničku, přidat pár ingrediencí a během několika minut máte na stole plnohodnotné, kvalitní jídlo,“ vysvětluje Kudera.

„Nevím, jestli bych spolupráci s Živinou ještě nazvala prací, nebo spíše zábavou. Myslím, že neexistuje lepší propojení, než když máte skvělý produkt, kterým se nebojíte hrdě prezentovat, a k tomu ještě tým lidí, kteří se nebojí věci dělat jinak a který uděluje důvěru vaší kreativní práci,“ komentuje Chilli Ta, ambasadorka značky Živina.

Největší síť domácích restaurací v Česku
Jen za rok 2024 si produkty Živiny našlo 22 000 nových zákazníků, kteří hledají rychlá, chutná a kvalitní řešení pro každodenní vaření. Vedle rostoucího zájmu mezi jednotlivými domácnostmi se však dynamicky rozrůstá i distribuční partnerská B2B síť, která umožňuje ještě širší dostupnost produktů. Živina dnes spolupracuje s více než 350 partnery, díky čemuž jsou její produkty dostupné nejen online na Rohlíku, Vilgain, Scuk nebo Sklizeno, ale také v prodejnách JIP, Kaufland a v kavárnách a obchodech se zdravou výživou. Díky tomu se Živina stále více stává součástí každodenního stravování a mění způsob, jak lidé přistupují k domácímu vaření. „Chceme, aby si každý mohl doma připravit jídlo, které chutná jako z restaurace. Naším cílem je tak postupně vybudovat největší síť domácích restaurací v Česku,“ uzavírá Kudera.

Živina je česká rodinná firma, která vyrábí kvalitní potraviny z lokálních surovin. Zaměřuje se na produkty s autentickou chutí, jako je kimchi nebo přírodní omáčky, například pad thai, teriyaki či různé druhy kari, české omáčky a další. Od začátku svého vzniku chce Živina lidem zjednodušit přípravu jídel, která budou srovnatelná s kvalitou pokrmů z nejlepších restaurací. Všechny produkty vyrábí poctivě v České republice s ohledem na čerstvost a chuť.

Newsletter