StartupJobs slaví osmé narozeniny a má za sebou jak velmi úspěšné chvíle, tak i ty krizové. A jak těch uplynulých několik let vypadalo v číslech? V prvním roce se na portál registrovalo 209 startupů a vystavilo 237 pracovních nabídek. Po osmi letech jich je 2925 a nabídek 4470. Českým startupům se daří a je to vidět i na počtu pracovních pozic, které neustále rostou. V roce 2012 se na portál přihlásilo 839 zájemců o práci a v průměru reagovali na 1,5 nabídky. Aktuálně jich je 87 984 a v průměru se hlásí na 3,3 pozice. StartupJobs před osmi lety začínalo s jedním člověkem, zakladatelem a CEO Filipem Mikschikem, a myšlenkou stát nejlepším pracovním portálem pro startupy. Dnes má firma přes 20 zaměstnanců, působí mimo republiku, má .com doménu, tvoří vlastní obsah v rámci svého Newsroomu, produkuje testy dovedností, založila encyklopedii startupů a mnoho dalšího. Ze StartupJobs vyrostla nenahraditelná součást startupového ekosystému.
“Přestože pokles způsobený COVID-19 není ještě úplně za námi, tak to nejhorší máme snad za sebou. Tento měsíc StartupJobs oslaví osmé narozeniny a je nejvyšší čas začít znovu myslet pozitivně. Počítáme s tím, že v důsledku koronaviru se urychlí digitalizace ve spoustě odvětví, takže očekáváme nárůst startupů i pracovních nabídek,” uvádí Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.
Od 1 do 8
Za osm let existence se portál StartupJobs výrazně proměňoval. Přibývali zaměstnanci, přidával funkce, rozšiřoval pole působnosti i za hranice a založil i vlastní profesionální redakci, která píše o světě startupů. “Začínal jsem sám s počítačem a chutí něco změnit. Chtěl jsem lidem dát možnost jednoduše najít práci mimo korporát, která v tu dobu dá se říct neexistovala. To, že budeme v roce 2020 slavit 8 úspěšných let, jsem nečekal,” říká Mikschik.
StartupJobs využívá necelých 3000 startupů a a bezmála 88 000 uchazečů. 72 % firem sídlí v Praze, následuje Brno s 15 % na třetí pozici je Ostrava s 2,5 %. Zahraniční nabídky tvoří 4,5 %. Nejžádanějším startupem posledního roku je nula. V minulých letech to byly společnosti jako jsou například Footshop, bonami či Pixelmate.
68 % uživatelů si vyplnilo na webu alespoň jeden znalostní test. Dohromady to je 3 038 720 minut strávených testováním. Čtením online magazínu Newsroom, který portál provozuje a informuje o dění ve světě startupů, technologií, managementu a inovací, lidé trávili 24 826 hodin.