V Česku používá pokladní systémy Storyous už 3 000 podniků. Zpočátku je kupovaly hlavně kavárny, nyní je zájem především ze strany velkých restaurací. Pokladny Storyous tak v současné době zpracovávají 10 % obratu v tuzemském gastru. Zákazníky má firma také ve Španělsku a v Polsku, zkušební provoz spustila na Slovensku a chystá se na vstup do dalších zemí.
“Naší základní ideou je maximálně zjednodušit provoz restaurace tak, aby podnik i obsluha nabídly zákazníkovi pohodovou atmosféru, výborné jídlo a kvalitní servis. Obsluha zaznamenává objednávky přímo u stolu hosta do tabletů, které je automaticky přeposílají do pokladny i do kuchyně, což značně usnadňuje provoz a urychluje komunikaci mezi personálem restaurace,” vysvětluje Igor Třeslín, výkonný ředitel Storyous. Moderní pokladní systém navíc umožňuje i automatické hlídání množství a naskladňování surovin. Majitel restaurace má o podniku přehled v reálném čase – ví, v jakém stavu jsou zásoby nebo o který stůl je největší zájem.
Z bister do velkých restaurací
Storyous vznikl v roce 2012, původně jako sociální síť, která uživatelům sloužila k vyhledávání a hodnocení restaurací. Když se ukázalo, že restauratérům na trhu chybí softwarové řešení, které by jim umožnilo jejich podnik pružně spravovat, začal Storyous vyvíjet inovativní pokladní systém pro menší provozy a kavárny. “Postupně jsme se zaměřili výhradně na pokladní systémy, u kterých jsme vyvíjeli nové funkce, jako je automatické naskladňování nebo upozornění na nízký počet skladových položek, díky němuž restauratér hned ví, který den má ideálně objednat maso či brambory,” uvádí Třeslín. Užší specializace společnosti se odrazila i ve složení nových zákazníků. Zatímco na začátku firmu oslovily především menší kavárny, teď cílí především na větší restaurace a gastro řetězce. Pokladny Storyous díky tomu aktuálně zpracovávají už 10 % obratu v českém gastru. “Mezi naše zákazníky patří řada vyhlášených restaurací po celém Česku. V Praze nás najdete například v Červeném jelenovi nebo v restauraci U Matěje, v Ostravě zase v oblíbeném podniku Stračena Pub,” jmenuje Třeslín.
Expanze do Španělska přinesla českému gastru nový rezervační systém
Ve Španělsku fungují pokladny Storyous už více než rok a půl, oblíbené jsou především v restauracích ve větších městech. V minulém roce navázal Storyous také úspěšnou spolupráci s místním rezervačním systémem Cover Manager, kterému pomáhá se vstupem na český trh. “Cover Manager je vyhledávaný zejména u restaurací, kde si bez rezervace nesednete. Mají přes 2000 restaurací a z toho více než 100 s jednou a více Michelinskými hvězdami. Pomáhá předcházet situaci, kdy si host zamluví stůl a nakonec bez zrušení rezervace nepřijde. Restauracím tak prokazatelně zvyšuje tržby,” vysvětluje Třeslín.
Kromě Španělska má Storyous zákazníky také v Polsku, zkušební provoz rozjíždí na Slovensku a v Maďarsku.