Potraviny přes internet si nikdy nekoupilo 86 % Čechů

Potraviny přes internet si nikdy nekoupilo 86 procent Čechů do 60 let. Vyplynulo to z průzkumu Stem/Mark pro banku Cetelem. Nejčastějším důvodem je obava zákazníků o čerstvost a kvalitu. Uvedlo to 57 procent respondentů, kteří si dosud potraviny on-line neobjednali.

Více než polovina lidí (52 procent) se o zboží, značkách a množství raději rozhoduje přímo na místě v obchodě a 29 procent odrazuje od on-line nákupu platba za dopravu. Téměř každý pátý z těch, kteří nenakupují potraviny přes internet, uvedl, že pro něj služba není dostupná. Rozvoz potravin je nyní k dispozici většinou jen v Praze a některých velkých městech. Čtvrtina Čechů však současně předpokládá, že by ve tříletém horizontu mohla začít potraviny tímto způsobem nakupovat.

Větší zájem než o samotné potraviny je podle průzkumu o hotové pokrmy. Přes internet je kupuje 27 procent respondentů, dalších 15 procent si myslí, že v následujících třech letech začne tímto způsobem jídla z restaurací objednávat.

Loni Češi utratili podle odhadů v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun. Letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco. Služba je dostupná v sedmi krajích a má přes 200.000 registrovaných uživatelů. Na trhu působí také například Rohlik.cz, Kolonial.cz, Kosik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na on-line trh se chystá do roka vstoupit i diskontní řetězec Lidl.

Newsletter