Evropské i americké výnosy klesají. Euro smazalo část včerejších zisků pod 1,0400 EURUSD. Koruna umazává část předchozích zisků nad 25,05 za euro. Proti dolaru mírně nad 24,10.

Proč jsou současné chatboty tak natvrdlé?

Jakmile se ocitnou v úzkých, hned to ohnou na linku podpory, kde se vás ujme lidský operátor. Tuto zkušenost s chatboty na e-shopech udělal snad každý, kdo chtěl vědět více než jen, kolik zboží stojí a zda je ještě na skladě. A to je žalostně málo.

Nedostatkem většiny současných prodejních chatbotů je, že jsou to více odpovídací automaty než skuteční prodavači. „Chatboty obvykle pracují s předem danou sadou odpovědí, kterou si lze představit jako strom s větvemi, což jsou odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Změna, která přichází a kterou jsme s naším týmem do našeho chatbota včlenili, je využití generativní umělé inteligence, což znamená, že odpověď zákazníkovi se tvoří v průběhu konverzace a není připravena předem,“ vysvětluje Alex Karo, ze společnosti Robosales.AI. Podle něj drtivá většina dnešních chatbotů pouze bere zákazníkům čas, protože dříve nebo později nezvládnou vyřešit zákazníkův požadavek, a ten po různě dlouhé chvíli stejně skončí u živého asistenta či operátora. „Je pravda, že dnešní chatboty v e-shopech často působí jako stroje na odpovědi – zvládnou základní otázky, ale složitější úkoly nezvládají. S nasazením generativní AI by se výrazně posunuly, protože konverzace bude plynulejší a příjemnější, podobně jako s živým prodavačem. Přesto je klíčové zajistit, aby taková technologie chránila data zákazníků a komunikace s ní byla transparentní. Zákazník musí vědět, že mluví s AI,“ popisuje Barbora Brabcová z iniciativy AI Eticky.

Opravdu inteligentní chatbot se chová jako živý prodavač

„Je potřeba, aby se chatbot co možná nejvíce choval jako živý prodavač, jinak e-shopy nikdy o jeho užitečnosti většinu zákazníků nepřesvědčí,“ má jasno Alex Karo. Co si pod tím představit? Chatbot by měl být podobně flexibilní v odpovědích, jako dokáže být univerzál ChatGPT, když jej žádáme o výtah z informací o nějakém obsáhlejším tématu. „Z našeho vývoje je jasné, že komunikační flexibility může dosáhnout i chatbot v e-shopu a při tom si držet faktickou správnost a přesnost odpovědí,“ potvrzuje Alex Karo. Propojení schopností AI a dostatečných informací o zboží a službách daného e-shopu podle něj přinese zákazníkům jasnou úsporu času i zbytečných nervů. „Stejně jako teď si firmy pořizují do online shopů odpovídací automaty, půjde již velmi brzy do jakéhokoli e-shopu přidat inteligentního prodavače, který bude připravený provést zákazníka přirozeně celým nákupem, a to bude revoluce,“ doplňuje Alex Karo.

Alex Karo

Newsletter