Prodej investičních drahých kovů před Vánoci stoupl až čtyřnásobně

Prodej investičních drahých kovů před Vánoci vzrostl až na čtyřnásobek. Největší zájem byl ve 4. čtvrtletí o dárkové mince, kterých lidé nakoupili čtyřikrát více proti stejnému období loni. Prodej zlatých slitků stoupl o 30 procent. Vyplývá to z údajů největšího tuzemského obchodníka s investičními kovy Golden Gate CZ.

Hitem letošních Vánoc byly dárkové mince s motivy zvěrokruhu, Vánoc a filmovou tématikou Vetřelce, Simpsonových nebo komiksových hrdinů od Marvelu.

Investiční mince zaznamenaly dvojnásobný nárůst prodejů. Nejprodávanější byl kanadský Maple Leaf od Královské kanadské mincovny a hned za ním první mince z Lunární série III s motivem myši u příležitosti roku krysy 2020 podle čínského lunárního kalendáře od australské mincovny The Perth Mint.

„Tato mince díky unikátnímu motivu a limitované emisi nese navíc velký sběratelský   potenciál. V této kategorii mincí jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst proti předešlým letům,“ říká předseda představenstva Golden Gate CZ Libor Brůna.

Mezi investičními zlatými slitky byl největší zájem o slitek Valcambi o hmotnosti jedné troyské unce. Mezi stříbrnými slitky, jejichž prodeje celkově rostly trojnásobně, vede kilogramová cihla Argor-Heraeus.

Zájem o zlato roste díky jeho stále rostoucí hodnotě. Cena troyské unce od začátku roku vzrostla o více než 5000 korun na 28 700 Kč. V září se přitom zlato dostalo až na rekordních 36 500 Kč. V příštím roce se přitom očekává jeho další růst a pravděpodobné překonání této hodnoty.

 

Newsletter