Prodej luxusních aut letos roste o desítky procent. Víc než ve stejném období loni letos prodaly značky Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, Porsche nebo Maserati. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nový Rolls-Royce si letos již koupili tři Češi, loni se na začátku roku žádný vůz neprodal. Bentley zvýšil prodej o osm vozů na 11, Maserati díky novému SUV Levante rostlo o 236 procent na 47 prodaných aut. Porsche zvýšilo prodej o 40 procent na 91 aut a Jaguar navýšil odbyt o 139 procent na 91 prodaných vozů.
Výjimku tvoří Ferrari s poklesem z loňských 13 na devět vozů, což je ale spíše než nezájmem způsobeno načasováním dodávek objednaných aut z továrny v italském Maranellu. Od Ferrari pochází asi vůbec nejdražší vůz, který se v posledních letech v Česku prodal, unikátní LaFerrari Aperta. Cena se podle neoficiálních informací pohybovala od 41 milionů Kč, ale mohla se vyšplhat až na dvojnásobek podle individuální specifikace. Jediného majitele v Česku si vytipovala sama továrna, podmínkou bylo vlastnictví nejméně pěti jiných Ferrari.
Vedle prodeje nových aut roste i dovoz ojetých luxusních vozů i domácí trh s drahými ojetinami. „V segmentu luxusních ojetin, které již čtyři roky prodáváme pod značkou Mototechna Premium, zaznamenáváme každoroční nárůsty prodejů v řádu jednotek procent. Poptávka po luxusních vozech nejvíce narostla po finanční krizi a i nadále očekáváme rostoucí trend prodejů prémiových značek,“ uvedl provozní ředitel skupiny AAA Auto Petr Vaněček. Například loni Mototechna prodala Mercedes Benz G500 Cabrio Final Edition 200 za 6,3 milionu korun.