Prodej luxusních aut letos roste o desítky procent

Prodej luxusních aut letos roste o desítky procent. Víc než ve stejném období loni letos prodaly značky Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, Porsche nebo Maserati. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nový Rolls-Royce si letos již koupili tři Češi, loni se na začátku roku žádný vůz neprodal. Bentley zvýšil prodej o osm vozů na 11, Maserati díky novému SUV Levante rostlo o 236 procent na 47 prodaných aut. Porsche zvýšilo prodej o 40 procent na 91 aut a Jaguar navýšil odbyt o 139 procent na 91 prodaných vozů.

Výjimku tvoří Ferrari s poklesem z loňských 13 na devět vozů, což je ale spíše než nezájmem způsobeno načasováním dodávek objednaných aut z továrny v italském Maranellu. Od Ferrari pochází asi vůbec nejdražší vůz, který se v posledních letech v Česku prodal, unikátní LaFerrari Aperta. Cena se podle neoficiálních informací pohybovala od 41 milionů Kč, ale mohla se vyšplhat až na dvojnásobek podle individuální specifikace. Jediného majitele v Česku si vytipovala sama továrna, podmínkou bylo vlastnictví nejméně pěti jiných Ferrari.

Vedle prodeje nových aut roste i dovoz ojetých luxusních vozů i domácí trh s drahými ojetinami. „V segmentu luxusních ojetin, které již čtyři roky prodáváme pod značkou Mototechna Premium, zaznamenáváme každoroční nárůsty prodejů v řádu jednotek procent. Poptávka po luxusních vozech nejvíce narostla po finanční krizi a i nadále očekáváme rostoucí trend prodejů prémiových značek,“ uvedl provozní ředitel skupiny AAA Auto Petr Vaněček. Například loni Mototechna prodala Mercedes Benz G500 Cabrio Final Edition 200 za 6,3 milionu korun.

Newsletter