Jeden z největších prodejců obuvi na českém trhu, společnost Humanic CZ, po propadu tržeb v roce 2012 rostl loni třetí rok po sobě. Meziročně zvýšil tržby o dvě procenta na 877,5 milionu korun. Zisk rostl o více než polovinu na 23,2 milionu korun, ačkoliv se počet prodejen snížil na 29. Přesto chce společnost dál expandovat a získat větší podíl na českém trhu, kde je jedničkou konkurent Deichmann.
Loni se zavřela prodejna v Ústí nad Labem, do nových prostor se přestěhovala prodejna v brněnské Vaňkovce. Letos se znovu otevřela prodejna v obchodním centru Nový Smíchov v Praze, na konci roku se uzavře pražská prodejna na Harfě. „V nově otevřených prodejnách funguje krabicový styl prodeje, který je současným trendem a je přehlednější. V regále jsou krabice s botami všech velikostí a je vystaven jeden či dva půlpáry,“ uvedl ve zprávě jednatel Reinbert Kager.
Prodejce se soustředí na střední příjmové skupiny obyvatelstva a třetinu prodejen má v Praze, čtyři v Brně a další převážně v krajských a větších okresních městech. V plánu bylo spustit po pozitivních zkušenostech v Rakousku a Německu internetový obchod, zatím si však obuv od Humanicu na internetu koupit nelze, je pouze možné si ji rezervovat a v obchodě vyzvednout.
Jednička trhu Deichmann měl loni prodejen 110. Podle údajů České kožedělnické a obuvnické asociace spotřeba obuvi v Česku stagnuje a pohybuje se na úrovni 3,5 až čtyři páry na osobu za rok.
Firma Humanic CZ je dceřinou společností rakouské Leder & Schuh AG Graz, první dvě prodejny otevřela v Česku v roce 1992. Na konci loňského roku zaměstnávala 286 lidí, což je o šest meziročně méně.
Tržby a zisk společnosti CZ (v tis. Kč)
2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | |
tržby za prodej zboží | 877.500 | 863.500 | 818.900 | 817.900 | 937.800 | 988.400 |
zisk | 23.200 | 14.900 | -14.300 | 6200 | 31.400 | 63.600 |
Zdroj: výroční zpráva ve Sbírce listin