Delším článkům věnují lidé při čtení v chytrých telefonech více pozornosti než krátkým zprávám. Trend jdoucí proti zažité představě rychlého přeskakování mezi stručnými zprávami vyplývá z průzkumu amerického institutu Pew Research Center.
„Z těchto zjištění vyplývá, že na malých obrazovkách velikosti telefonů veřejnost automaticky neopustí článek v určité chvíli a neodmítá se začíst do delších novinových materiálů,“ řekla podle agentury AFP šéfka výzkumu médií v institutu Pew Amy Mitchellová.
Průměrný čtenář zpráv v mobilu má podle ní tendenci zůstávat u článku až za hranici, u níž končí krátká zpráva, z čehož plyne, že je ochoten věnovat čtení jednoho materiálu delší čas. Do této kategorie patří články o délce tisíc slov a více.
Průměrná doba, kterou člověk aktivní četbou stráví u těchto novinářských výtvorů, je 123 sekund. U kratších zpráv přitom průměrný čas představuje 57 sekund.
Nejdelší čas věnují čtenáři zprávám ráno a pozdě v noci. Delší čas pak tráví u článků, které objeví přímo na webových portálech jednotlivých médií než u těch, k nimž se dostanou například prostřednictvím sociálních sítí.
Životnost zpráv je podle výzkumu velmi krátká. Během prvních dvou dnů od jejich zveřejnění si krátké zprávy prohlédne 82 procent jejich čtenářů, u delších materiálů je to 74 procent.
Výzkum vycházel z analýzy toho, jak lidé v mobilech přistupovali k téměř 75.000 článkům zveřejněným loni v září na 30 zpravodajských webech.