Alza přepsala historii české e-commerce. Za minulý týden u ní lidé nakoupili 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. To se dosud žádnému e-shopu nepodařilo. Mezi největší hity patří kromě elektroniky a hraček i dárkové poukazy. Zároveň padl v pondělí 16. 12. 2019 rekord denního obratu – 263 000 000 Kč.
Dárky letos pod stromečkem rozhodně chybět nebudou. Napovídají tomu čísla největšího českého e-shopu Alza.cz, který ve vrcholící vánoční sezóně zaznamenal prodejně vůbec nejlepší týden v historii. Nejvíce lidé nakupovali v pondělí 16. prosince, kdy denní obrat vystoupal až na 263 milionů korun.
„Jsme z rekordního týdne nadšeni. Věříme, že je to výsledek naší snahy udělat vánoční nákupy na Alze maximálně rychlé a pohodlné. Tomu jsme přizpůsobili celý chod firmy. Výrazně jsme zvýšili množství produktů skladem přímo na pobočkách, zrychlili samotný výdej a zákazníkům rozléváme pro zpříjemnění návštěvy svařák, punč a nabízíme zdarma občerstvení,“ uvedl Jan Sadílek, marketingový ředitel Alza.cz.
Mezi nejprodávanější produkty se už tradičně řadily mobilní telefony, notebooky a domácí spotřebiče. U menší elektroniky byly letos populární fitness náramky a bezdrátová sluchátka. Mezi hračkami, kterých se na Alza.cz za jediný týden prodalo přes 135 tisíc kusů, kralovaly stavebnice LEGO, deskové hry a plyšový mimozemšťan Alza.
Obrovský zájem firma letos zaznamenala také u dárkových poukazů, kterých se prodalo už přes sedmdesát tisíc kusů. Jejich prodeje výrazně rostou zejména v posledních dnech před svátky, a to díky možnosti elektronického doručení. Jejich výhodou je, že si obdarovaní mohou sami vybrat, co si koupí a lze je využít i v povánočním výprodeji. Největší zájem je o poukazy v nominální hodnotě 500 Kč.
Pro zpříjemnění vánočních nákupů Alza zákazníkům na prodejnách uvařila doposud 870 litrů svařáku a punče, připravila kávu z 232 kilogramů zrn a rozdala 3 800 párků v rohlíku (v Maďarsku 3 000 bagelů).