Evropské i americké výnosy rostou. Dolar oslabila nad 1,0700 za euro, pomohla nad očekávání horší data amerického indexu PMI. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Aktuálně část zisků odevzdává nad tuto hranici.

Rekordní rok pro Shopsys: téměř 100 milionů v tržbách, 11 v zisku a nový CEO

Společnost Shopsys, která se zabývá tvorbou e-shopů pro největší hráče na trhu, uzavřela fiskální rok se ziskem 11 milionů korun. Je to již popáté v řadě, kdy firma vykazuje meziroční růst vyšší než 20 %. Společně s rekordními tržbami i ziskovostí nastupuje do čela společnosti nový výkonný ředitel. Z pozice bývalého provozního ředitele se novým lídrem Shopsysu stává Matěj Kapošváry.

Matěj Kapošváry

Tržby společnosti Shopsys vzrostly meziročně o 26 % z 78 na rekordních 98,5 milionu korun. Je to přitom už popáté v řadě, kdy společnost zabývající se tvorbou e-shopů pro největší hráče na trhu roste o více než 20 %. Před 3 lety představovaly tržby 45 milionů a před 5 lety dokonce pouze 24 milionů.

Za nárůstem tržeb v posledním roce stojí především akvizice nových zakázek, mezi které patří například společnost Tescoma, ale i rozvoj a péče o stávající klienty. Stávající a noví klienti se přitom na našem obratu podílí aktuálně podobnou měrou,“ uvádí novopečený CEO společnosti Shopsys Matěj Kapošváry.

Stabilitu společnosti a potřebu velkých prodejců odlišit se e-commerce řešením na míru podtrhuje i rekordní zisk – ziskovost vyjádřená ukazatelem EBIT (před daněmi a odpisy) dosáhla hodnoty 11 milionů. Na nárůst ziskovosti mělo největší dopad zvyšování efektivity, škálovatelné příjmy z platformy Shopsys Framework a rostoucí zkušenost více než 70členného týmu.

Matěj Kapošváry ředitelem Shopsysu

V roli nového výkonného ředitele společnosti Shopsys se od 1. dubna 2022 představil Matěj Kapošváry. Ten přebírá Shopsys po zakladateli Petru Svobodovi, který z aktivního řízení společnosti odchází po dlouhých 18 letech. „Matěj do Shopsysu nastoupil už v roce 2014. Brzy začal vést marketingové oddělení, k tomu přibral vedení obchodu a poslední rok prokázal své kvality jako provozní ředitel,” komentuje kariéru svého nástupce Petr Svoboda.

Kromě dosažení plánovaného růstu a dalšího zvyšování kvality technologie i péče plánuje Kapošváry budovat pozici Shopsysu jako plnohodnotného průvodce a partnera pro prodej napříč kanály. Pomoci mají i nové personální posily, které do Shopsysu přichází ze světa kamenných prodejců. Celý prodej a e-commerce obzvlášť se bude nadále posouvat k co největšímu zjednodušení pro nakupující. „Jednoduchost nákupů na straně zákazníků je ale vykoupena stále rostoucí komplexitou na straně prodejců. Za každou objednávkou stojí v pozadí velké množství technologií, nástrojů, aplikací, integrací a procesů. Shopsys je tady, aby komplexitu systémů prodejců přetvářel v absolutní jednoduchost pro nakupující,“ popisuje poslání Shopsysu Kapošváry.

„Zároveň vnímáme, že e-commerce si po posledních dvou extrémně nadstandardních letech prochází složitým obdobím. Krátkodobě to přinese prodejcům řadu výzev, z dlouhodobého hlediska se ale e-commerce vrátí na předcovidovou trajektorii růstu,” uzavírá Kapošváry.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Office Depot nebo Agátin svět.

Newsletter