Spojením čtyř úspěšných českých společností vzniká největší česká SaaS (software-as a-service) skupina ABUGO
Shopsys (tvůrce e-commerce platformy a česká jednička v tvorbě e-shopů na míru), Reservio (mezinárodní online rezervační systém), Smartsupp (přední evropský poskytovatel live chatu, chatbotů a AI řešení) a Survio (globální nástroj na tvorbu dotazníků) budují nově vzniklou skupinu ABUGO na společné vizi, kterou je maximální zjednodušení online nakupování. Celkový roční obrat nově vzniklého holdingu je těsně pod hranicí 300 milionů korun a do budoucna plánuje skupinu rozšířit o další společnosti s inovativními commerce technologiemi.
“Dosavadní úspěchy všech společností skupiny ABUGO stojí na bohatých zkušenostech z e-commerce a SaaS prostředí. Všechny z nich vytvořily jedinečné produkty, které díky kontinuálním inovacím dlouhodobě drží své silné pozice na trhu. Kromě společné vize zjednodušovat svět nakupování máme tedy všichni v krvi i důraz na udržitelnost růstu prostřednictvím inovací,” říká Petr Svoboda, Founder Shopsysu a CEO nové skupiny ABUGO.
Reservio jde s myšlenkou zjednodušení objednávání příkladem. Firma založená v roce 2013 má dnes klíčové místo mezi světovou konkurencí. Se svým rezervačním systémem expandovala již do 130 zemí, ve nichž zpracuje přes 15 milionů objednávek od více než 2,5 milionu klientů. Kromě rezervačního systému Reservio v letošním roce spustilo také pokladní systém a nově zavádí ve 35 zemích i platební služby. „Jednotlivé SaaS produkty ve skupině ABUGO byly na trh uvedeny každý za konkrétním účelem, ale doba se mění – zákazník vyžaduje komplexnější služby i dodavatele. Trh SaaS zažívá takzvanou vertikalizaci. Díky našemu spojení budeme schopni nabídnout zákazníkům širší portfolio produktů od jednoho dodavatele,” uvádí Boris Bošiak, Founder a CEO Reservia.
Skupina ABUGO se plánuje soustředit na zvýšení obchodních příležitostí jednotlivých služeb díky mezinárodnímu přesahu společností a vzájemnému sdílení zkušeností. „Smartsupp je poskytovatelem live chatu, chatbotů a AI řešení, jemuž důvěřuje více než 100 tisíc e-commerce obchodníků po celém světě. Nyní jim budeme moci nabídnout ještě větší škálu služeb. Společné synergie lze demonstrovat na našem novém revolučním produktu nazvaném Mira AI, který může být vhodný pro klienty celého holdingu. Jedná se o AI shopping asistenta: doporučuje produkty, zjednodušuje zákaznickou podporu a opět v rámci společné vize usnadňuje zákazníkům online nakupování,” říká Vladimír Šandera, Co-Founder Smartsuppu.
Know-how ze světa SaaS řešení a praxi v práci s AI nástroji do skupiny přidává také Survio, jež se globálně specializuje na tvorbu a analýzu online dotazníků. „Za posledních 12 let, od samotného vzniku společnosti, jsme nikdy nepřestali inovovat — naprostá většina našeho zisku šla vždy zpátky do vývoje produktu. Díky tomuto přístupu jsme se stali globální online společností s více než 5 miliony registrovaných uživatelů. Do nově vzniklého ABUGA přispějeme nejen svými znalostmi podnikání v mezinárodním prostředí, ale také zkušenostmi z integrace umělé inteligence do produktů – pro zákazníky jsme totiž vyvinuli novou platformu sběru dat a tvorbu dotazníků pomocí AI,” uvádí Ondřej Coufalík, Founder Survia.
Shopsys má s úspěšným fúzováním společností již zkušenosti. V posledním roce se zdárně spojil hned se dvěma: agenturou Sounds Good, která za první rok po akvizici zaznamenala více než 120% růst, a SaaS startupem Convertim. „Díky zkušenostem z předchozích fúzí jsme si plně vědomi hodnoty, kterou mohou vzájemné synergie přinést skupině ABUGO. Proto budeme podporovat spolupráci mezi jednotlivými talenty, což umožní skupině využívat know-how z jejího rozsahu,“ říká Matěj Kapošváry, CEO Shopsysu.
Původní vlastníci jednotlivých společností jsou nově spoluvlastníky skupiny ABUGO. Řízení skupiny z pozice CEO bude zastávat Petr Svoboda, řízení jednotlivých firem však zůstane v takzvaně decentralizovaném režimu — každá firma bude řízena svým stávajícím managementem, ale strategie firem bude v souladu s cíli celé skupiny. Pozitivní dopad si slibují i ve vztahu k současným klientům — ti budou moci čerpat z širšího spektra produktů a odborných znalostí celé skupiny.
Sloučení 4 zakladatelských společností je podle Svobody pro ABUGO pouze začátkem. Skupina plánuje své rozšiřování o další inovativní společnosti poskytující produkty pro e-commerce a retail commerce.
Za celou skupinou stojí také dva silní investoři — Ondřej Fryc z Reflex Capital a Vít Vrba z Novira Capital. „S našimi investory došlo poměrně snadno ke shodě. Všichni ze skupiny jsme si vědomi potenciálu obchodních příležitostí, které vznikají díky skvělým synergiím mezi jednotlivými společnostmi. Navíc jsme od investorů nyní nepotřebovali k vytvoření skupiny žádné financování, protože všechny firmy jsou rostoucí a ziskové. Společně se chceme stát dominantním poskytovatelem obchodních technologií v Evropě”, uzavírá Petr Svoboda, Founder Shopsysu a CEO ABUGA.
Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Officeo nebo Agátin svět.